Avatar billede webber Nybegynder
06. juni 1999 - 19:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

To layers = Et layers

Hey all!

Hvordan sætter jeg to layers sammen ?
Altså jeg har 3 layers + Background.
Hvordan sætter jeg alle de frames sammen til et. F.eks. vil jeg have at der skal kun værer et layers, og det skal værer Background.
Avatar billede olelar Nybegynder
06. juni 1999 - 20:00 #1
Du går ind i layers
Flatten image ell. merge down

Avatar billede webber Nybegynder
06. juni 1999 - 20:31 #2
Jeg skal også have at vide...
Hvordan gør jeg sådan at.. Jeg har et layer. Og de det layer vil jeg have at hver anden streg skal værer en anden farve. Se eks. på www.warp-space.dk Inde i den runde .. Det er sådan jeg vil have det.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. juni 1999 - 20:50 #3
Dav Webber.

Det er mig som har www.warp-space.dk.

Hvad menere du med inde i det runde ?.
Forklar lidt mere præsict.
Avatar billede olelar Nybegynder
06. juni 1999 - 21:23 #4
Jeg har tidligere lavet en jeg tror er tilsvarende.
Der brugte jeg markeringsværktøjet "single row marquee tool"
Den markerer en række med en px. Jeg gik derefter ind i select-menuen og valgte modify - expand. Der skrev jeg det antal px. stregen skulle være.

Så fylder du farve i. bruger piltasten til at flytte markeringen nedunder og fylder så næste farve i.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. juni 1999 - 21:31 #5
Okay...det er lidt tricky hvordan jeg har lavet det med.

Jeg lavet et billede på 400x400

Lavet helt billede med blå & sorte streger. Klippede en cirkel ud af det.

Lavede en hvid ( tror jeg nok ) cirkel mere, og lage lidt InnerBell på den.
Og satte dem så oven på hinadnden.

En lidt hurtig forklaring !
Avatar billede ulrich Nybegynder
07. juni 1999 - 01:36 #6
Hej med jer.

Der findes en MEGET nemmere måde at lave striberne på!

Lav et nyt billede på 100 i bredden og 1 i højden med hvid baggrund. Skift farvepaletten så sort er baggrundsfarve - lav billedstørrelsen om til 2 i højden med Canvas Size. Marker alt og vælg Define Pattern. Skift nu til det billede hvor striberne skal bruges og vælg Channel -> New Channel -> Fill Pattern. skift tilbage (RGB, CMYK... whatever..) og vælg Select -> Load Selection og fyld med den farve du ønsker! Alternativt kan man bruge et Levels-lag for at opnå den "berømte" TV-effekt - se www.zorba.dk som eksempel (yep, det er min!)
Avatar billede websharx Nybegynder
07. juni 1999 - 11:01 #7
ulrich: lækkert design, har du mere? :)
Avatar billede webber Nybegynder
07. juni 1999 - 16:46 #8
Hej Ulrich ..

Humm det virkede ikke rigtigt..
Husk at jeg er totalt ny inde for Photoshop!
Kan du ikke lige skrive teksten i en hånd i hånd guide ?

/Jonas
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
07. juni 1999 - 22:53 #9
Hvis du vil have mere smukke, så læs her!!!

En god ide' hvis man vil lære at bruge PhotoShop er at gå ind på:
          www.cooltype.com

Det er en masse om fede skrifttyper - og hvordan man feks. får den til at se ud ligesom i X-files! - men ved at køre igennem den- lærer man også en masse andre seje ting - den eneste ulempe er at de fleste (toturials) er skrevet til 3.0 og 4.0 - men det er næsten det samme - men hvis du har 3.0 eller 4.0 skulle det ikke være noget prob..

/tizzetrold
Avatar billede osaka_san Nybegynder
16. juni 1999 - 15:04 #10
Øhh Ulrich !

Nu ikke for at lyde pernitten, men hvorfor den dælen laver du billedet 100 pix bred ? du kan jo nøjes med et billede der er 2 pix høj er 1 pix bred ! og hvis man ike ser så godt er der jo altid Zoom funktionen ! :o)

BTW: så er pattern (eller tv) effekten nemmest at opnå ved den metode ulrich nævner nemlig at lave et billede 1x2 pix lav et nyt layer - slet baggrundslayeret - zoom 1600% ind og fyld den øverste pixel med sort og lad den nederste være transperant. Du selecter nu hele billedfladen og vælger define pattern. For at overføre effekten laver du et nyt layer på det billed du vil arbejde med - vælger fill i menuen og vælger pattern. Du har nu et layer som består af skiftevis sorte og transperante streger. Kunsten er nu at vælge en blend mode (multiply eller screen) der giver den bedste effect. Man kan også lege lidt med opacitien for at få nogle CUUL effekter !

Med Venlig Hilsen

Oscar Eg Gensmann
MsM Productions

Ps. Effekten er brugt på www.diskofil.dk