Avatar billede vwnet Nybegynder
26. december 2001 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mange pics

Hej

Jeg har en masse billeder som jeg ska ha\' formindsket ned i 80x60 pixels...
Jeg bruger Adobe Photoshop...
Findes der en eller anden let måde at gøre det på, så man fx. kan markere alle billederne og så formindske dem alle på én gang??

mvh
søren
Avatar billede prodic Mester
26. december 2001 - 18:39 #1
Du kan optage en Action der resizer dine billeder til 80x60.

Og den action kan du så køre på mappen der indeholder billederne.

Det er ret nemt.
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 18:43 #2
Hey

Der er en funktion i adobe  der kan lave en
automatisk hj side det vil sige at den  resizer
dem alle til små genveje til de store
tror den ligger under  menuen filer

Avatar billede vwnet Nybegynder
26. december 2001 - 19:05 #3
hvor og hvordan optager man en Action??
Avatar billede prodic Mester
26. december 2001 - 19:11 #4
I paletterne til højre, har du et faneblad der hedder Action.

Du starter med at åbne et billed og går så i action-menuen og opretter en ny action.Derefter trykker du på optag. Så optager den alt hvad du gør.
Det vil sige, at du herefter resizer det åbne billed til 80x60. Når du er færdig trykker du på stop-knappen.

Når det er sket, vælger du File->Automate->Batch og vælger din action og mappen hvori billederne er samt hvor de skal gemmes(nok i en ny mappe).
Så vælger du bare kør/OK så klarer photoshop resten.

Ret fikst.
Avatar billede m_h_d5e Nybegynder
26. december 2001 - 19:35 #5
Ja der findes et lille program ved navn
Batch It Ultra! v1.01
det er super godt,kan stort set conv alt grafik
format der finde,også resize
men kan ikke huske www siden

:-)
Avatar billede vwnet Nybegynder
26. december 2001 - 21:39 #6
Damn det er smart!! Jeg takker!

Sku gøre det ved 300 pics så det har nok sparet mig for ca.... lang tid!

mvh
søren, vwnet.dk
Avatar billede prodic Mester
26. december 2001 - 21:42 #7
vwnet->Det er nemlig smart - og tidsbesparende :-)

Tak for pointene.