Avatar billede jacob27 Nybegynder
12. april 2000 - 21:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pc i Aldi

Er der nogen der ved om det tilbud de kører med i Aldi er en overckocked pentium 3?Og er det et "godt" tilbud?
Avatar billede graae Nybegynder
12. april 2000 - 22:10 #1
... man er dum hvis man køber en pc i aldi ...
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2000 - 23:08 #2
Tallene passer på en overclocket pentium III 500E FC-PGA som kan sættes op til 667 MHz. De tidligere tilbud var den samme pentium III 500, som så senere er blevet tilbudt med pentium III 550. En for så vidt udemærket maskine. Man er godt dum hvis man ikke køber den maskine.

Virusscanneren er dog ikke opdaterbar og står af og til af ved etablering af nye programmer, hvilket ikke er særlig smart.

Uhæmmet opdatering fra Microsofts hjemmeside , kan dog også give problemer.

PC'eren er dog så genialt indrettet med en opdelig af harddisken i 2 således, at der er en Backuppatition, hvor der ligger en profil af helle grundinstallationen. Det tager ca 5 min at reetablere PC'eren.

Dokumenter, emal mappe  og andre data m.v.ligger på backupdelen og bliver ikke berørt af reetablering.

Maskinen kan også klare windows 2000. Har et 32 MB TNT grafikkort og det nye tilbud (som nok allerede er udsolgt har 128 MB Ram (Simens) med en topgrænse på 1GB Ram. Disken er på godt 20,5 GB. Western Digital.

Der findes  Cheyenne BitWare fax/komunikationscenter word2000 og works2000 som ekstra software til maskinen.

2 års garanti, som hvis det er den sævanlige AldiGaranti så er den suveren. Den fåes ikke bedre andre steder. Er der noget som går i stykker, og man ikke vil løbe risikoen ved selv at indsende maskinen til service,( der er ingen forsikring på når man sender den), ja så kan man få pengene tilbage. Det er da en fin Garanti eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2000 - 23:10 #3
Jacob27 gå du blot ud med sindsro og køb den maskine. Den er profecionel og lavet i Tyskland og ikke Kina eller Taiwan.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. april 2000 - 23:14 #4
graae,

Ikke nødvendigvis. Det kommer jo an på produktet og ikke forretningen der sælger. Men hvis du tænker på under- og after sales service har du givet vis ret. Aldi er jo ikke (i danmark) kendt for at sælge IT udstyr og må derfor formodes at være novicer når det kommer til support og service, men det kommer selvfølgeligt an på hvordan de har tilrettelagt det.

Hvis det f.eks. er på samme måde som Mercantildata sælger Compaq pc'ere på, så kunne det måske være ok. Der kan du få en service kontrakt for en billig penge og så er det servicegruppen der står for den del.

Tyskland er Aldi jo bare en del af en væsentligt større koncern der bl.a. omfatter PC-supermarkeder og efter hvad jeg ved er der ikke de store problemer der.

Hvorvidt det er en overclocked PIII i dette tilfælde ved jeg ikke, og om det er et godt tilbud kan jeg desværre ikke svare på da jeg ikke selv har set hverken model/mærke eller prisen, men eftersom de fleste efterhånden kender de mærker der fremstiller mb's, hd's, ram, skærmkort, processorer o.s.v. så burde man jo hurtigt kunne danne sig et indtryk af hvorvidt indholdet af udstyret er noget værd eller ej.

Så jacob27, har du noget beskrivelse af hvad tilbudet består af ? Så er det måske lettere at vurdere når man ikke lige selv har set det ;-)
Avatar billede morten_b Nybegynder
18. april 2000 - 23:33 #5
Jeg kan godt forstå hvis mange syntes at det virker lidt underligt at købe en computer i et lavpris-supermarked. Det kan godt være at computeren har nogle gode specifikationer, men alligevel...
Computeren ER en overclocket PIII, men der skulle ikke væe nogen som helst problemer med dette! Hvis man ikke har brug for den store service i forbindelse med køb af PC er det da et godt tilbud. Du skal blot huske på at alt det der ikke er nævnt på skiltet ved computeren og i reklamerne, er det dårligst mulige overhovedet! Meget smart rent markedsføringsmæssigt og prismæssigt - især når man ikke som Computerforretninger er nær så afhængige af hvad kunderne mener om butikken - der er ikke den samme forventning til en computer købt i Aldi som til en computer købt hos Zitech
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2000 - 23:50 #6
Jo forventningerne til en Computer fra Aldi er lige så høj, som hvis den er købt hos Zitech, hvis den indeholder de samme kvalitetsprodukter. Jeg vil dog nok være lidt betænkelig med en sådan overclockning, som der her er sket. Den Computer holder ikke længere end max 5 år kunne jeg forestille mig.
Avatar billede zanuf Nybegynder
25. april 2000 - 11:52 #7
Køber du så software i Netto?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2000 - 13:51 #8
Ja hvis de har noget spændende kr. 25,00 for spil f.eks, som normalt koster op til kr. 250,00. Du har en lige god hotline på disse programmer uanset om de er købt i Netto, Merlin eller hos en PCforhandler eller på Netet. Tja servicen i dag på PC'er er aligevel næsten = 0. Det gælder efterhånden blot om at få langet så mange maskiner over disken, som muligt.

Når man ser et godt tilbud hos de store forhandlere, ja så er det med garanti, at de max har fået 1 - 3 stk. af varen hjem pr. butik, men de har måske fået 100 kunder ind og spørge om produktet. Det er for Dårligt!
Avatar billede ket Nybegynder
20. august 2001 - 16:14 #9
Har i se på cpuen om den er overklocket???? på den står det nemlig 667Mhz !! :o)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2001 - 16:25 #10
Det er den ikke, der findes en som er på 667 Mhz
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2001 - 16:28 #11
En skøn pc, som klare så og sige alle OS uden at brokke sig. Har på den foregående model 550 Mhz kørt Windows 98SE/ME/2000Pro/2000Server/2000AdvanceServer / Windows XP og linux. Ved købet fulgte driver med til Windows NT4
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2001 - 16:29 #12
Pentium III EB 667MHz In-a-Box    FC-PGA / 256KB / FSB 133MHz 1.549 kr.