Avatar billede mick.ftw Nybegynder
26. december 2001 - 09:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Xara3d4, Outlines

Når jeg prøver at importere en billede i Xara3d4, et 2d billede jeg har gemt i
Psp i Emf eller Vmf format kan Xara ikke åbne billedet fordi det ikke
indeholder nogle outlines, jeg har aldrig hørt om uotlines ?
Hvad er outlines og kan jeg tilføje disse i Psp 6.0, hvis ja hvordan gør jeg
det ?

Med Venlig Hilsen
Mick
Avatar billede sonne Nybegynder
26. december 2001 - 10:25 #1
en skrifttype kan skrives som SOLID eller som OUTLINE

OUTLINE så er det kanten af en figur. SOLID så er det hele figurren.

hjalp det på forståelsen

hvad er Xara3d4 ?

About WMF Format

WMF records are a subset of the drawing functions available in MS Windows. WMFs come in two flavors-Standard, and Aldus Placeable. In the original specifications for Metafiles, the file header did not include such information as image size and origin. This meant they were not very device-independent. The metafile was made more device-independent by adding the Placeable Metafile header, which inserted the missing information at the beginning of a metafile. It is the more commonly-used version of WMF files, and it is the WMF output format of Paint Shop Pro.

WMF does not support Transparency, Bezier Curves, Alpha channels, or layers.

About EMF Format

EMF records are also a subset of the drawing functions available in MS Windows. Unlike WMF, EMF does support Transparency, Bezier Curves, Clipping, Paths, and Alpha channels. It does not support layers.
To save your image as a WMF file:

1    Choose File > Save As.
2    Type a filename for the image in the text box.
3    Choose Windows Enhanced Meta File (*.emf) or Windows Meta File (*.wmf).
4    Click Options to choose a mode.
5    Choose a mode:

·    Save bitmap only (flattened image)

·    Save bitmap and vector

Save bitmap only merges all the layers into a single raster layer and outputs a single bitmap into the WMF or EMF file.
Save bitmap and vector merges all raster layers into a single layer, and then writes that bitmap to the WMF or EMF file. All vector layers are read for the shapes contained in those layers, and the vector records are written to the WMF or EMF after the bitmap.

/aksel
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
26. december 2001 - 11:45 #2
Ok, så forstår jeg bedre at jeg ikke kan få det til at virke, tak for hjælpen.
Xara3d4 er er program til at lave animeret text med kig her : http://www.xara.com/support/xara3d/helpv4/
Fortsat god dag og tak for hjælpen