Avatar billede tumben Novice
26. december 2001 - 01:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lyd\"problem\" eller hvad ??

Hej
Jeg har et tvkort, med line out...der går i min line in..på mit lydkort..dvs helt normalt..MEN....nogen gange når jeg ser tv...er der lidt baggrundslarm, der distraherer. HVIS jeg så starter et program der kører i baggrunden (f.eks united devices)...et program der \"æder resten af processorkraften\"...så FORSVINDER baggrundslarmen på tv kortet.
....og det er jo dejligt ...MEN det fatter jeg simpelthen ikke...det burde sgu da være \"omvendt\"...dvs at det er således:
jo MINDRE ledig prosessorkraft..jo MINDRE larm er der.

er der nogen der kan forklarer mig det !!

fuldt opdateret : ja
SB live 5,1
win 2000 sp1,2 og alt
Phillips tv tuner 878 chip
Avatar billede mixter Nybegynder
26. december 2001 - 06:46 #1
Støj KAN skyldes manglende stel/jord mellem apparaterne.
Avatar billede tumben Novice
26. december 2001 - 13:34 #2
jo det er jeg klar over ...men i dette tilfælde..holder den nok ikke da det jo er internt dvs i pcén...at lyden bliver anderledes..jvnf.spørgsmålet !
Avatar billede print Nybegynder
01. januar 2002 - 21:17 #3
Uanset om det er et internt kort kan der godt forekomme støj som jo kommer fra lysnettet, prøv at jord kabinettet til nulledningen i dit strømstik, men pas på at du gør det rigtigt for du skal være sikker på hvilket ben der er nul. når du har gjort dette vil der ikke længere forekomme støj, det kan nemlig være din strømforsyning i din pc der er problemet.
Avatar billede tumben Novice
01. januar 2002 - 21:20 #4
..jammen der er jord på mine stik...i væggen...(og de er sat til ude i måleren)....ledningen er en apperatledning..med 3 ledere...så man må vel gå ud fra at maskinen er jordet..ikke !!!
Avatar billede print Nybegynder
02. januar 2002 - 09:44 #5
Ja så må den sag jo være som den skal, der kan være et problem og det er selvfølgelig om din jordledning er tilstrækkelig, den fidus som jeg gav dig er den bedste måde at fjerne støj på da du jo så bruger elværkets jord i stedet for dit eget jordspyd. Jeg er ikke i yvivl om det er støj fra din strømforsyning der er problemet.
Avatar billede tumben Novice
02. januar 2002 - 09:57 #6
..jeg har ikke et jordspyd...men elinstallatøren har \"jordet nullen ude i måleren\"....et eller andet hvor han ringede til elværket..og spurgte om han måtte gøre det..og så sagde han at det stort set var det samme som et jordspyd..
Avatar billede print Nybegynder
02. januar 2002 - 10:38 #7
Ok så kommer næste spørgsmål, hvilken antenneledning bruger du, er det skærmet 75 Ohms kabel?, hvis ikke er det der der kommer støj ind.
Avatar billede tumben Novice
02. januar 2002 - 10:43 #8
75 Ohms dobbeltskærmet...og selvom jeg kører direkte fra tdckabelnet ind i tvkortet..så er støjen deralligevel...med eller uden slutdåse !!
Avatar billede tumben Novice
04. november 2003 - 09:53 #9
print... svar lige
Avatar billede tumben Novice
29. februar 2004 - 23:49 #10
print...svar lige..
Avatar billede tumben Novice
23. juli 2004 - 09:23 #11
print...svar lige..
Avatar billede tumben Novice
19. februar 2006 - 16:19 #12
lukker