Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
12. april 2000 - 18:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk logon til stofanet

Jeg har tit gået og drømt om, at mit kabelmodem kunne gøre det samme som alm. telefonmodems: Altså logge på, når et eller andet program skal bruge internettet, så jeg ikke skal aktivere et eller andet program/script for at logge på interne, men bare starte min browser.

Det ville ligeledes være fedt, hvis den selv kunne "droppe" forbindelsen igen, når den ikke længere benyttes.

Jeg har prøvet med forsk. løsninger, der kalder scripts ved start af browser m.m., men der er ikke lige det, jeg vil ha'.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. april 2000 - 08:32 #1
Hmm, prøv at bruge Linux og Diald...
Umiddelbart mit eneste bud!
Avatar billede yoohan Nybegynder
13. april 2000 - 18:18 #2
Det er ikke så svært.

Brug connectoren Cable Connect 1.4b
Der er autolog on/off funktion.

Hvis du i IE indstiller proxy, kan du nøjes med at starte IE, så sørger Autolog funktionen for at koble op.

Jeg bruger det selv, så det virker!
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
13. april 2000 - 18:49 #3
yoohan :Hvor kan jeg finde Cable Connect 1.4b?

tigerdyr: Jeg troede Diald kun var til alm. telefonmodems? Har du prøvet med kabelmodem (Der skal ikke ringes op, men laves en telnet-session)?

Hvis du har og har det til at virke er jeg meget interesseret!
Avatar billede tommys Nybegynder
16. april 2000 - 11:32 #4
prøv denne her den hedder nitelogger
den har autolog men du skal downloade
betaversionen den virker bedst http://www.nitelogger.subnet.dk/
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
16. april 2000 - 12:41 #5
>> mlarsen, jeg har ikke specielt styr på diald og endnu mindre kabelmodems (deraf også kun en kommentar :o), så jeg tør ikke love noget...
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
17. april 2000 - 16:01 #6
tommys: Jeg har hentet NiteLogger, og det ser unægteligt ganske glimrende ud.

Desværre kan jeg tilsyneladende ikke få AutoLog funktionen til at virke, og det var jo det primære. Når jeg installere Packet-driveren kan jeg ikke angive, hvilket netkort den skal benytte/binde sig til? (Jeg har 2 i min maskine)

Har du to netkort?

Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
19. april 2000 - 10:38 #7
tommys: Jeg har fået det til at virke. Man kan iøvrigt hente den fulde version 2.02 af Packet-driveren (ikke beta) på følgende adresse:
http://netgroup-serv.polito.it/winpcap/
Den virker fortæffeligt sammen med den fulde version af NiteLogger.
Hvad var dit problem med den fulde version, siden du anbefaler at benytte betaen?
Avatar billede tommys Nybegynder
27. april 2000 - 22:12 #8
jeg kunde ikke få autolog til at virke