Avatar billede mejeri Nybegynder
25. december 2001 - 19:52 Der er 7 kommentarer

Sikkerhed vedr.køb på nettet

Hvordan sikre jeg mig når jeg køber noget på nettet at der ikke bliver hævet mere på min konto end jeg køber for,jeg opgiver jo min reg.nr.og konto nr. men ej min kode
Jeg kan ikke lige se hvorfor et firma ikke ka hæve det beløb der passer dem f.eks. hvis jeg køber for 1000.00 hvordan forhindre jeg at der bliver hævet 10000,00 kr.
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 19:56 #1
Du skal jo huske at printe dit køb ud så du har det som dokumentation mod dem hvis de alligevel hæver 10k selvom det kun kostede 1k...

det er samme system som når du betaler i et supermarked.

du får en bon, hvis den ikke stemmer overens med det kvitteringen lyder på har shoppen et problem.

sådan kan du blive sikker
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. december 2001 - 19:57 #2
Du får altid en kvittering når du køber via kreditkort... Gem den... (den er elektronisk).....

Og så er det sådan at du ikke kan komme til at hæfte for noget du ikke har købt, så banken kan til enhver tid trække pengene den anden vej igen...

Så ehandel er ganske sikkert...

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. december 2001 - 20:00 #3
Ellers tjek http://www.rgtv.dk/ ....

En 9 minutters film med gode råd...

-Anders
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. december 2001 - 23:20 #4
Jeg har købt utallige ting via internettet. Aldrig problemer. Jeg har oprettet en konto i banken som ikke kan overtrækkes. Skal jeg f.eks. købe en ting til 1.000,- kr, ja så overfører jeg først 1.000,- kr fra en af mine andre konti så der kun står 1.000,- kr på kontoen. Den kan ikke overtrækkes så sælgeren kan ikke bare trække 1.200,- kr. eksempelvis. Den vil blive afvist. Iøvrigt er det ganske rigtigt som a-torsten skriver. Det er altså banken der hænger på den hvis du kan fortælle dem at beløbet der er trukket er forkert, så er det bankens pligt at køre betalingen baglæns. Held og lykke med dine køb på nettet. Der sker intet.
Avatar billede virus Nybegynder
26. december 2001 - 11:48 #5
Yes 3 svar med samme svar
Avatar billede mejeri Nybegynder
26. december 2001 - 12:40 #6
Mange tak for de gode svar vedr køb på nettet
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. december 2001 - 12:41 #7
Selv tak.....

-Anders