Avatar billede bekim Nybegynder
25. december 2001 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bios Flash

Min pcer hænger og vil ikke starte windows, efter den har loadet.
Jeg har lige fået flashet bios af en kammerat.
Kan det være pga config.sys og autoexec.bat da han ikke brugte diskette til at flashe med,men lod flash programmet og bin.filen være på c:.
Mit bundkort asus k7m cpu 600 athlon.
Efter 10 forsøg fik den igang, men nu tør jeg ikke slukke den ,hvad gør jeg??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 16:38 #1
har du prøvet at resætte bios, ved at pille det runde batteri ud og sætte det tilbage resætter du den.

Først ville jeg prøve i bios at Loade Default Setup og bagefter hvis det ikke forandrer noget, så reset bios.

150 point er for meget, sæt det ned til 60
Avatar billede bekim Nybegynder
25. december 2001 - 16:44 #2
Ok, men hvor er det lige at config.sys og autoexec kan lave ged den.
Er det biosen eller styresystemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 16:49 #3
config.sys og autoexec.bat kan kun lave ged i styresystemet, bios røres kun hvis man flasher den.
Bios skal altid sættes til default eller duer det ikke.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
25. december 2001 - 22:53 #4
Du har ret! Config.sys og autoexec.bat er to filer, som relaterer til operativsystemet. Tag batteriet ud af din pc og sæt det derefter i soklen igen, men vel og mærke omvendt! Derved kortslutter(er ikke så farligt, som det lyder) kort kredsløbet og du kan være sikker på at din BIOS er nulstillet!
Avatar billede intel4004 Novice
26. december 2001 - 11:30 #5
Du kan godt flashe bios uden at boote med en startdiskette. Men når man gør det SKAL man altid huske at trykke F8 i opstarten, og derefter vælge \"dosprompt i fejlsikret tilstand\", her undgår man at autoexec.bat og config.sys loades....

Disse to filer må under ingen omstændigheder loades lige før en biosopgradering/flashoperation. Flash programmet bliver forvirret hvis noget er loadet til hukommelsen, og en flashning kan så gå gruelig galt...

INTEL4004
Avatar billede bekim Nybegynder
28. december 2001 - 20:31 #6
Tak for jeres tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 00:41 #7
tak for points!

www.fotx.net/retaxes