Avatar billede hijklm Juniormester
25. december 2001 - 15:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Husk brugernavn og kodeord:

Jeg kan simpelthen ikke få min XP til at huske mit brugernavn og password når jeg logger på netværket!

Jeg kører med ADSL, og når jeg tænder maskinen, vælger enten Internet Explorer eller \"Connect to\", så mangler mit brugnernavn og password hver gang. Også selvom jeg vælger \"remember password\" og \"for all users of this computer\".

Hvordan får jeg den til at huske mit brugernavn og password?
Avatar billede japster Nybegynder
25. december 2001 - 15:42 #1
Er du sikker på at dine internet-indstillinger står til LAN, og ikke dial-up forbindelse? Windows spørger normalt ikke om login/pass til ADSL...
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. december 2001 - 15:49 #2
Lige precis du er jo online selvom du har slukket din pc.
Avatar billede sascha Nybegynder
25. december 2001 - 16:10 #3
hells bells) når min comp er slukket er min adsl også slukket
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. december 2001 - 16:12 #4
Det er min adsl da ikke (tdc)
Avatar billede sascha Nybegynder
25. december 2001 - 16:27 #5
jeg er også tdc, og når strømmen er væk, slukkes modemet
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. december 2001 - 16:30 #6
Hvis jeg slukker min pc helt. Så er der stadivæk lys i alle tre lamper på mit modem...
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 16:30 #7
tdc slukker da ikke for strømmen, flyt den adsl over i et stik hvor der er strøm på hele tiden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 16:31 #8
er det et modem eller adsl router.

Sørg for at det er tændt når du starter maskinen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. december 2001 - 16:33 #9
ADSL løsningen med ATM kort fra TDC virker som et modem - hvor den lige skal \"ringe\" op, når man forbinder sig.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. december 2001 - 16:35 #10
Goulduck=hijklm ??
Avatar billede hijklm Juniormester
25. december 2001 - 16:44 #11
Jeg er rimelig sikker på at min forbindelse ikke står indstillet til dial-up. Hvor kan jeg tjekke det?
Jeg har ingen router, og har TDC NetExpress.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. december 2001 - 17:00 #12
hells_bells> Nej .. jeg er ikke hijklm!

Jeg har dog set denne løsning i funktion - og derfor bare ville forklare lidt om hvordan denne fungerede.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. december 2001 - 17:04 #13
Goulduck> Aha det virkede bare lidt underligt.. :o)
Avatar billede japster Nybegynder
25. december 2001 - 17:10 #14
Internetindstillinger -> Forbindelser -> LAN -> Find indstillinger selv (eller noget, har engelsk XP :)

Og slet enhver dial-up forbindelse, så er du sikker på den ikke laver knold!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. december 2001 - 17:17 #15
japster> Det kan godt være lidt \"farligt\", hvis det er sådan en løsning som jeg beskriver..

For så ryger forbindelsen helt.
Avatar billede hijklm Juniormester
25. december 2001 - 18:22 #16
Send et svar, japster, så jeg kan give dig pointene!
Avatar billede japster Nybegynder
26. december 2001 - 03:12 #17
Jamen alright da, fik du det til at fungere?
:D
Avatar billede hijklm Juniormester
26. december 2001 - 22:09 #18
Nogenlunde. Det krævede først at jeg fjernede min internetforbindelse, lavede en ny, indtastede brugernavn og password til de forskellige brugere, og så at jeg lavede et netværk med Xp til at dele internetforbindelsen. Besværligt, men nu virker det vist...