Avatar billede jekk Nybegynder
25. december 2001 - 07:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udskriv på Labelsark A4

er der en teknik / standard component hvormed man kan udskrive 2 x 8 labels på et A4 ark (dim:105x37) svarende til 16 forskellige record fra en database ! ?
(i D5E)
Avatar billede gert_hahn Novice
25. december 2001 - 07:45 #1
Hvad er d5e?

Avatar billede gert_hahn Novice
25. december 2001 - 07:51 #2
Med risiko for et \"bøvet\" svar, du burde vel i Word kunne flette din db ind i funktioner, brevfletning, eller er jeg helt af sporet? mvh Gert
Avatar billede jekk Nybegynder
25. december 2001 - 08:46 #3
D5E = Delphi 5 Enterprise.

Jeg har forsøgt at leje med Word\'s labelsfunktion, men jeg kan ikke lave 2 x 8 ! ?

så inden jeg forsøger mig med at canvasse mig frem til noget \"smart\" i Delphi, ville jeg lige forhøre mig ... egentligt ville jeg helst lave det i Delphi for ikke at skulle slås med forskellige versioner af Word og den slags \"bøvl\"...
Avatar billede sexpac Nybegynder
25. december 2001 - 09:03 #4
Hvis du har tid kan jeg lige tjække det. Jeg tror nok at jeg har et svar til dig  idag  omkring kl:16.00-17.00, jeg skriver kun hvis jeg finde ud af det, jeg ville da hjælpe med glæde...    :0)
Avatar billede gert_hahn Novice
25. december 2001 - 09:28 #5
du kan definere labels hvis du vælger ny etiket i flethjælpervinduet.
Avatar billede jekk Nybegynder
25. december 2001 - 10:15 #6
jeg venter gerne på en rigtig Delphi-løsning...
Avatar billede sexpac Nybegynder
25. december 2001 - 10:51 #7
Det er ikke 100% at jeg finder en løsning til det men jeg forsøger i vert fald... Hvis jeg kommer med et svar burde svaret at være 99.9% rigtigt.
Avatar billede jekk Nybegynder
25. december 2001 - 11:02 #8
sexpac>>
jamen, det lyder helt vildt spændende ...
Avatar billede morten_s Nybegynder
25. december 2001 - 11:57 #9
Det er jo allerede implementeret i D5E, i QReport så du behøver ikke at lede efter noget.

Opret en ny Form som QReportForm, og sæt dine felter på
du kan både bruge Table og Query.

I QReport får du også en Preview funktion så du kan se dine labels inden du printer ud

Avatar billede morten_s Nybegynder
25. december 2001 - 12:05 #10
Du finder manualen til QReport her

http://www.qusoft.com/
Avatar billede sexpac Nybegynder
25. december 2001 - 14:16 #11
jekk>>ja ik
Avatar billede jekk Nybegynder
25. december 2001 - 14:43 #12
morten_s >>
har fundet QRLabelForm - super !
men den virker jo ikke som et project=program -
har forsøgt med en normal form og i activate anført qrlabelform.show
når jeg compilerer og run\'er så vises design-billedet af min qrlabelform ! ?

hvad gør jeg forkert ??
Avatar billede m_h_d5e Nybegynder
25. december 2001 - 15:28 #13
der er en anden mulighed,der findes et ret godt
component til delphi 5,ved navn topaz,det kan stort set lave alle labels,man kan tænke sig til
det er et shareware component,så derfor er det ikke alle funktioner der kan bruges

http://www.softsci.com/topazd.htm
Avatar billede morten_s Nybegynder
25. december 2001 - 18:18 #14
Har du downloadet manualen fra qusoft ?

Fremgangsmåde er sædvanligvis den at man har en knap med et
printerikon på sin hovedform eller print i sin filmenu som man kalder sin
qreport form med.

prøv at gå ind i din fil menu og vælg New og derefter Other (gælder for D6),
her efter vælger du en reportform, denne reprotforms datset lader du pege på f.eks
en DB tabel på din hovedform (Husk at trykke alt F11 når du står på din reportform
så din reportform kommer til at kende din hovedform)

Herefter kan du sætte dine QreportDBlabels på, men download manualen fra QUSoft
det vil tage dig 5 min at lave hvis du følger eksemplet i den, og du får mulighed for
at sætte printer og preview og hele svineriet så du får en prof applikation
Avatar billede jekk Nybegynder
26. december 2001 - 02:38 #15
tak for tippene !
morten_s>>>
omsider lykkedes det mig, at finde ud af hvad der skulle downloades QR3HELP.ZIP - alle tiders illustrativ vejledning !
Tak for hjælpen.