Avatar billede kkappel Nybegynder
25. december 2001 - 00:06 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Hvad mener du om Speedstream 2601...?

Jeg står overfor valget mellem at vente til tiscali får taget sig sammen, og klargør centralen, eller at bestille TDC netexpress nu.

Netexpress er dog leveret med en \"speedstream 2601\" router, hvor tiscali er leveret med en cisco 5700 (eller sådan noget)...Derfor:

Hvad mener du om speedstream 2601 / Har du erfaringer med den?

- Skal jeg bestille eller vente?... Der er 60 point til bedste besvarelse (gerne med nogle argumenter / erfaringer)

    Tak for alle svar
Avatar billede meilby Nybegynder
25. december 2001 - 00:12 #1
Jeg har ikke for meget erfaring med en Speedstreamer men jeg ved vi har mega problemer med den oppe på arbejdet, ved dog ikke hvad nummer den har, men hvis du har tænkt dig at skal have flere en 1 servere koblet på og som skal kunne kontaktes fra Internettet så ville jeg hoppe på Cisco Routeren hvis jeg var dig.
Avatar billede egadm Nybegynder
25. december 2001 - 00:20 #2
der er ikke noget i vejen med slipsteamen. den køre faktisk rigtigt jænvt og stabilt.

men man må så og så sige at hvis du skal have et hjemme netværk er det nemmest med en router da du bare kan sætte maskiner til den.

men hvis du bare skal have en maskine på nettet så få slipsteamen de det som regel er billigere en at få en router
Avatar billede kkappel Nybegynder
25. december 2001 - 00:40 #3
Jeg skal have koblet 3 maskiner til, og derudover have sat en server op til hjemmesiden...ved ikke helt hvilken slags endnu (IIS eller Apache tror jeg).

Jeg har en 10/100 hub, så det er ikke problemet, men kører routeren stabilt, er den til at arbejde med opsætningsmæssigt og kan den det jeg har brug for?
Avatar billede kkappel Nybegynder
25. december 2001 - 00:42 #4

den fra tiscali var en Cisco 677... er den værd at vente på i forhold til Speedstream 2601?
Avatar billede egadm Nybegynder
25. december 2001 - 00:54 #5
i dit tilfælde er routeren det bedste. du sætter bare din hub til den og så er alle dine maskiner på internettet.

og den burde være rimelig nem at konfigure hvis du skulle få brug for at åbne nogle porte det kan du gøre ved hjælp af telnet.exe
Avatar billede meilby Nybegynder
25. december 2001 - 02:20 #6
Vil give egadm ret i at det er nemmere at kofigurer en cisco router da manualen eller hvad du vil kalde det lap papir du får med en speedstreamer er så dårlig forklaret at det næsten er umuligt at åbne og lukke for porte.
Avatar billede bluglitz Nybegynder
26. december 2001 - 20:45 #7
Jeg har en speedstream, og jeg har en blandet mening om den:

Godt: Man kan opsætte netværk igennem den.

Dårligt: Det er meget meget besværligt at åbne porte hvis man skal det, og hvis man vil have tdc til det koster det 995,-!!!!

Så jeg syntes godt du kan køre med tdc, men du skal nok have en cisco, for de er nemmere at have med at gøre.
Avatar billede hellmann Nybegynder
04. januar 2002 - 13:47 #8
Fra Tiscali får man en Cisco 677 med fast ip(www.cisco.com). En Cisco 677 er en go router med flere muligethedder end en Speedstream 2601.

Fra TDC kan man få et produkt der hedder Netexpress 256/128 med en Speedstream 2601 (fast ip bliver muligt sidst i jan02 \"kilde TDC support 80808036\"). Der er et problem med nat-tabellen i en 2601, den kan \"kun\" indenholde 7-8 stk.

Jeg har testet 256/256 fra Tiscali og en 256/128 fra TDC. Der er mere båndbredde hos TDC. De to adsl\'ler er testet op imod sammen server.
Ca. 32 Kbit i downstream hos TDC.
Ca. 25 Kbit i downstream hos Tiscali.