Avatar billede ib_kh Nybegynder
24. december 2001 - 19:11 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

form gemmes på en Access DB

Hej alle sammen.
er der nogen der gider at give en asp code til en form som bliver gemt på en db, sådan at man udfylder en form og klike på send knappen, formen skal gemmes på en db, og modtageren får en mail om at der er kommet en ny rekord til basen (hvis det er muligt), formen skal indeholde f.eks. navn, efternavn, adresse, tel nr., bemærkninger.
håber at i kan hjælpe mig.
det er noget jeg selv ønske at have, min e-mail er ib_kh@hotmail.com, jeg skal ligge scriptet på min egen webserver, IIS 5.0
tak
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 19:17 #1
Skal den bare gemme det eller skal den også være så du kan opdatere det?
Jeg har noget kode jeg skrev for en i sidste uge, og det lyder precist som noget du står og mangler...
Avatar billede ib_kh Nybegynder
24. december 2001 - 20:45 #2
kære blaatand
den skal gemmes og opdateres, og kun administrator har mulighed for at kigge på basen og evt. slette nogle rekords (webinterface), og når afsenderen sender formen kommer der en side hvor der står at formen er sendt nu sendt du får  svar snart, tak
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 21:02 #3
blaatand dit problem gider jeg ikke sætte mig ned og kæmpe med idag ;)
ib_kh
er det en række emails i en db som der skal sendes til? eller en enkelt?
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 21:03 #4
Ahh så er jeg med.....
ib-kh skal det være et fuldt system du vil ha, eller kun det du beskriver?
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 21:08 #5
Jeg har det og ligge, og du må gerne få filerne og det hele hvis det er =)
Sig til hvis jeg skal zippe det og maile det til dig... Du skal nok lave en ny database thou, fordi den som hører med er noget fra en skoleopgave!
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 21:09 #6
Ellers gå gå igennem trin 18, 19, 20, 21 og 22 på http://www.html.dk/tutorials/asp/

Den gik jeg igennem og fik lavet tilføj og slet feature via. den
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 21:13 #7
<% for i = 18 to 22
response.write \"http://www.html.dk/tutorials/asp/\" & i
next
%>
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 21:13 #8
pis virkede ikke :)
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 21:17 #9
haha ;)

god jul folkens... ;)
Avatar billede ib_kh Nybegynder
24. december 2001 - 22:11 #10
det skal sendes til en enkelt e-mail, hvis du sender mig koden vil jeg nok tilpasse den til min behov, bare at den virker.

blaatand send bare filerne.

god jul til jer blaatand og virus
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 22:16 #11
Hvilken e-mail skal jeg maile det til?
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 22:17 #12
fuck jeg er dum... hold on... lol
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 22:19 #13
Den er sendt til ib_kh@hotmail.com
Håber du kan bruge det til noget ;)
Avatar billede ib_kh Nybegynder
24. december 2001 - 22:45 #14
hej blaatand
Tak for det , men når du har tid kan du ikke bare lave den om, at forsiden er en form (med 3-4 felter f.eks.navv, efternavn, e-mail og andre oplys) hvor alle brugere har adgang til og fra forsiden skal der være et link til admin hvor han kan redigere, kigge og slette rekorder. DB skal indeholde kun 1 tabel

tak
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. december 2001 - 23:13 #15
Så er det jo begyndt at gå derhen hvor det koster penge for arbejde... så er det ikke bare at hjælpe mere jo :-/

Jeg ville gerne, men jeg har desværre ikke tiden til at lave gratis arbejde lige i øjeblikket, da jeg selv arbejder på noget som tager en del tid da jeg ingen anelse har om hvordan faen jeg skal løse det =)
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 23:15 #16
ib-kh smid det online som en zip fil så skal jeg nok gøre det for dig
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 23:17 #17
blaatand, skal jeg os fikse det som jeg tidligere har kommenteret for dig?

eller er du på ret kurs?
Avatar billede ib_kh Nybegynder
24. december 2001 - 23:37 #18
tak til jer begge 2. virus jeg ved ikke om blaatand acceptere at jeg sende filen videre til dig, så du kan kigge lidt på den. hvad siger du blaatand .....,
Avatar billede virus Nybegynder
24. december 2001 - 23:52 #19
Ellers skal jeg nok lave det hele hvis han er på tværs ;)
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 00:00 #20
hvad siger du Blaatand, skal jeg send filen til Virus ............
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 00:01 #21
bare der ik er virus....

fuck jeg er bare morsom...
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 00:03 #22
skal lige på tanken smid en zip fil et eller andet sted jeg kan hente den hvis det er ok
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 01:06 #23
Det er ok, bare du ikke bryder copyrighten på den (lol).
Og jeg er bare selv gået helt kold på det der jeg skulle arbejde på.. cookies siger mig NADA!
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 01:09 #24
virus , giv mig din e-mail
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 02:09 #25
blaatand hvad er dit problem med de cookies....
ib-kh nej prøver at holde mig annonym så smide det op på en webserver et eller andet sted
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:12 #26
Hmm.....

tjek www.mysms.dk/uo-dan/msg_board & http://boards.uo.com/cgi-bin/wwwthreads.pl

Kan du se den blå skrift i parenteser på uo.com siten? Det indikerer hvor mange replyes som er lavet du IKKE har set.
Dette vil jeg på en eller andet have lavet på mit board (mysms.dk boarded...)
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 02:18 #27
Ok prøv at leg med flg

\'din sql skal se sådan her ud
select max(id) as maxid from dintabel

\'så skal din cookie se sådan her ud
cookies(\"sidstset\")(rs(maxid))

\'så når brugeren kommer ind igen
\'sql
select max(id) as maxid from dintabel
firstnbr = rs(maxid)
lastnbr = request.cookies(\"sidstset\")

for i lastnbr to firstnbr
response.write ubound(i)

så skulle den være der :)
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:21 #28
Nu har jeg ikke rodet meget med.. well... det meste af det... men jeg prøver lige hurtigt så ;)
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:23 #29
lol, nu gik den helt amok... tjek http://80.62.31.219/display_forum_topics.asp?ForumID=2

hehe
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 02:26 #30
hvad er problemet nu
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:28 #31
Hmm, virus, vi tager den til det thread jeg startede så ;)
http://www.eksperten.dk/spm/150331

Sorry Ib ;)
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 02:31 #32
Blaatand , du fik mine 300 point selvom jeg fik ikke læst mit problem, der der sket, jeg har ikke accepteret dit svar endnu ........
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 02:32 #33
lol er tilbage imorgen tidligt skal nok smide det ind for dig :)
Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:35 #34
ib: huh? ja jeg har godt nok 300 mere end for 2 timer siden.. skal jeg smide dem tilbage til dig eller til virus or something?

virus: jeg er tilbage i morgen også, hvis du er frisk på at hjælpe mig lidt der med det cookie ting der?..... fatter nada af cookies!
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 02:38 #35
skal jeg nok :)
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 02:39 #36
jeg skal af med de 300 point, men hvis jeg får det script.

god nat begge 2.

Avatar billede blaatand Nybegynder
25. december 2001 - 02:40 #37
G\'nat du ;)

Sig lige hvad jeg skal gøre med dem osv. når du ved det... cya!
Avatar billede virus Nybegynder
25. december 2001 - 02:42 #38
I er meget steneren at høre på skal i allerede i seng?
Avatar billede ib_kh Nybegynder
26. december 2001 - 20:02 #39
hej igen blaatand: gider du ikke smide de 300 point tilbage til mig

tak
Avatar billede blaatand Nybegynder
26. december 2001 - 21:01 #40
jo... post et svar her:http://www.eksperten.dk/spm/150931