Avatar billede rn Nybegynder
12. april 2000 - 09:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med ISS i Win2k

Hejsa.

Jeg har lige installeret Win2k og IIS (som fulgte med) - hver gang jeg skriver til en database, i form af at indsætte en ny post - eller opdaterer en post får jeg følgende fejlmeddelse: (jeg har ingen problemer med at læse fra databaser)

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/webpub/database/update.asp, line 13

Det skal siges at der er intet galt med update.asp i linie 13 - det virker fint på en anden win2k maskine, som kører med stort set samme opsætning som min maskine gør.

Jeg har sat skriverettigheder til i ISS, så det er ikke der problemet ligger. Det skal også siges at jeg stort set har prøvet alle de forskellige indstillinger i IIS - uden held.

Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
12. april 2000 - 09:30 #1
Det er højst sandsynlig din permission på databasen som ikke er sat rigtig.

Du skal give IUSR_machine "change" rettigheder på den.
Avatar billede sone Nybegynder
12. april 2000 - 09:54 #2
På IIS 4.0 er det ikke kun på databasen, men også på selve kataloget der indeholder databasefilen.
Avatar billede rn Nybegynder
12. april 2000 - 11:12 #3
Hvordan ændrer man IUSR_machine "change" rettigheder?
Avatar billede sone Nybegynder
12. april 2000 - 11:15 #4
Højreklik på kataloget der indeholder databasefilen. Under Properties, Security, Permissions skal IUSR_maskinnavn have min. Read og Write (jeg plejer at bruge Full Control)
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
12. april 2000 - 11:17 #5
Højreklik på biblioteket hvor databasen ligger i og giv IUSR_machine change permission.

Avatar billede rn Nybegynder
12. april 2000 - 11:35 #6
Fedest, nu virker det!
Stor tak, til både rbnstudio og sone

RN, Takker og bukker mange gange :)