Avatar billede stolen Nybegynder
24. december 2001 - 01:49 Der er 15 kommentarer

Asus p4t

Nogle der kan hjælpe angående et Asus p4t bundkort..? Jeg har sat DIP switchs til jumper freemode - og den vil egenligt ikke starte op. Der kommer heller ikke lys i a-drevet. Det er tjekket, og er iorden vedr. pin 1.
Og der er forresten heller ikke forbindelse til min monitor - strømkablet er sat i.

Der er ikke andre jumpers jeg skal sætte til noget specielt..??
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 01:58 #1
Det var sq da mærkeligt.
Har fuldstændig det samme problem med mit P4T-E.
Hvilken RAM-konf køre du med?
Du må meget gerne kontakte mig på
exp@thypc.dk hvis du finder en løsning.
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:04 #2
Jeg køre med 2x 128 MB RDRAM (800MHz)
Har på fornemmelsen at det RAM\'en som er problemet. Læste i manualen til et Abit bundkort med samme chipset at man ikke kunne køre med en konfiguration som min:
RIMMA1:128 MB Blok
RIMMA2:Tom (C-RIMM)
RIMMB1:128 MB Blok
RIMMB2:Tom (C-RIMM)
Da det er et ret stort problem, er jeg parat til at smidde en del points efter en mulig løsning på mit problem...
Avatar billede stolen Nybegynder
24. december 2001 - 02:05 #3
Jeg kører med 2 128 MB RAM stænger - sat i som anbefalet, altså C-RIMM øverst, og dernæst 128 MB RDRAM.
Og da RAM skal køre parvis på et p4t, har jeg jo selvfølgelig sat dem parvis.
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:06 #4
Jeg har gjort ligeledes..
Bundkortet beep\'er nogle lange toner, som efter manualen at dømme betyder at den ikke kan finde RDRAM\'en
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:08 #5
Jeg har desuden et ABIT bundkort med samme chipset liggende, hvor jeg har samme problem.
Har endda været ude efter mere RDRAM af frygt for at det var min RAM som var defekt.
MEN NEJ...
Avatar billede stolen Nybegynder
24. december 2001 - 02:09 #6
Ja - jeg vil også gerne dele mine kære point ud - da jeg egenligt ikke er særlig tilfreds med at jeg ikke kan få min nye computer til at køre - men hvad nu hvis, man købte noget mere RAM - ville det så løse problemet..?
Avatar billede stolen Nybegynder
24. december 2001 - 02:13 #7
Mit bundkort siger nogle mærkelige lyde - egentligt ikke biplyde i den forstand, men noget i stil med stumme lyde - 1 kort, efterfulgt af 2 korte - og så efter et kort stykke tid igen, kommer der et til...mærkeligt...
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:13 #8
Efter hvad jeg har læst mig frem til, har vi ellers gjort fuldstændigt det rigtige.
Jeg drønede ud og spildte endnu flere penge på RD-RAM, men fik ikke noget ud af det :-(
Jeg satser på at få fat i nogle kloge hoveder i morgen som kan hjælpe.
Undrer mig meget at jeg har læst på ABIT bundkortet at man ikke kan køre med 2x 128 MB blokke uden også at have fyldt 2 sokler op med 2x 64 MB. Frygter at det samme gælder for ASUS bundkortet
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:15 #9
Men hvor får man lige fat i 2 64 MB-moduler d. 24. December!!!!
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:16 #10
Hvis du finder ud af det, kan jeg så ikke lokke dig til at poste det her?
Så skal jeg gøre det samme hvis jeg selv finder løsningen.
Avatar billede stolen Nybegynder
24. december 2001 - 02:21 #11
Jeg skal nok sende besked til dig, når jeg finder ud af en løsning - og jeg vil da meget gerne have du gør det samme - :o)
Men tak for nu - skal ind og ligge en plan for, hvor man kan \"låne\" 2 64 moduler imorgen.. ;o)
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 02:23 #12
Ja hvis du kan låne dig et par moduler, så kan du jo efterprøve om det er det som er vores problem...
Avatar billede anthony Nybegynder
24. december 2001 - 13:04 #13
Jeg har fået løst mit problem.
Skiftede til et ABIT bundkort og sendte ASUS retur.
Avatar billede stolen Nybegynder
26. december 2001 - 20:04 #14

Okay - jeg tager kontakt med firmaet hvor jeg købte bundkortet, og spørger om det virkelig kan passe at det ikke kan køre med den konfiguration imorgen.
Avatar billede stolen Nybegynder
13. januar 2002 - 01:51 #15
Jeg har løst problemet med bundkortet - det var RAM fejl der var årsagen til at bundkortet ikke ville boote ordentligt op.
Så fik vi sat det på plads :o)