Avatar billede hbuus Nybegynder
24. december 2001 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Num Lock tænder/slukker

Hej

Et lille problem med Num Lock tasten.
Det viser sig, at når jeg bevæger mig rundt i en lidt større database (hvor der foretages en række beregninger og opdateringer i bl.a. underformularer mv.), så slukker/tænder Num Lock tasten helt umotiveret. Dette er lidt træls, især når der i databasen skal indtastes en del tal-materiale.

Findes der en lille fiks løsning på dette problem?
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. december 2001 - 02:20 #1
Maybe købe dig et nyt tastatur :) eller få den rigtige installations cd :)
Avatar billede horus Nybegynder
24. december 2001 - 09:02 #2
pjat med dig webberboy :-)

hbuus - tjek din kode for \"Sendkeys\" - hvergang sendkeys benyttes skifter numlock tilstand fra tændt til slukket og omvendt - det er en kendt og træls access fejl.

Du kan enten forsøge at klare tingene uden SendKeys - eller også forsøge at bruge et \"lige antal\" så numlock returneres til den tilstand den var i da koden startede....

God jul

Horus

Avatar billede hbuus Nybegynder
24. december 2001 - 17:37 #3
Hej Horus

Det er korrekt. Der anvendes en del Sendkeys i forbindelse med databasen. Kan man vha. Sendkeys-kommandoen sende \"ingenting\", hvis jeg skal ramme et \"lige antal\" Sendkeys?
Avatar billede waze2001 Nybegynder
24. december 2001 - 22:47 #4
Prøv ude i bios\'en der kan du slå den til...
Avatar billede horus Nybegynder
25. december 2001 - 13:38 #5
du kunne jo evt. sende en af de høje F-taster - f.eks. F16 - den bruges nok ikke af de program, og så sker der jo ikke noget ved at sende den.

Horus

Avatar billede martens Guru
25. december 2001 - 22:14 #6
horus har ret !
men hvis du kører Office XP (2002) er problemet løst, så en opgradering er vist ikke af vejen.

mvh martens
Avatar billede hbuus Nybegynder
26. december 2001 - 10:23 #7
Hej Horus

Jeg kan bruge dit svar. Det løser mit problem.
Tak for hjælpen.