Avatar billede jodder Nybegynder
23. december 2001 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

xp contra windows 98se - spil

Spørgsmål fra en bruger og ikke ekspert - jeg har lige købt computer med xp-proff installeret. Virker iøvrigt fantastisk. Om ganske få timer får mine unger spil i julegave, jeg har forsøgt at køre f.eks pixeline, uden held. Hvis nu problemet er det samme med de nye spil under juletræet, så har den gamle her problemer. Jeg lod mig fortælle at xp kunne simulere tidligere windows-versioner, er dette korrekt og hvordan pokker indstiller jeg xp hertil ??? svar vil ikke blot glæde den gamle her men også 2 forventningsfulde unger, gerne inden vi går om træet!!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. december 2001 - 00:04 #1
Ved du hvilket grafikkort du har ? Hvis du f.eks. har et Nvidia-baseret kort virker den indbyggede driver nemlig ikke optimalt. (dvs. den virker faktisk slet ikke i nogle tilfælde)
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
24. december 2001 - 00:07 #2
Efter installation kan du højreklikke på ikonet (der starter det installerede spil) og vælge \"egenskaber\"/\"properties\".

Et nyt vindue vil dukke op... Under et af fanebladene (kan ikke lige huske hvilket) kan man vælge hvilken windows version XP skal forsøge at emulere (ex. win95 eller win98)

Det skal dog siges at denne understøttelse af tidligere windowsversioner ikke altid virker - men held & lykke!

Håber det var svar nok - glædelig jul!
-Thomas
Avatar billede jodder Nybegynder
24. december 2001 - 00:50 #3
Nomiz - grafik kortet er geforce2 mx/mx 400, jeg håber sandelig det er godt, men som jeg nævnte er jeg blot bruger og stoler blindt på den jeg handler med.
thomas - jeg afprøver promte dit forslag så julen kan reddes, vender straks tilbage
Avatar billede jodder Nybegynder
24. december 2001 - 01:04 #4
Thomas - din anvisning blev fulgt og pixeline kører perfekt, blot skulle jeg lige ændre skærmen til 256 farver, det lykkedes også. Nu kan jeg blot håbe det lykkes med alle de andre spil de efterhånden har købt.
En glædelig jul herfra og tak for hjælpen. Hvordan får jeg nu lukket spørgsmålet og tildelt dig poient - (jeg er forholsvis ny på eksperten) ???? ser lige efter en vejledning
Avatar billede jodder Nybegynder
24. december 2001 - 01:24 #5
Såvidt jeg kan læse, så skal du ændre din kommentar til et svar, for at jeg kan tilddele dig poient - og lukke spørgsmålet, så det afventer jeg
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
24. december 2001 - 01:40 #6
Thomas - din anvisning blev fulgt og pixeline kører perfekt, blot skulle jeg lige ændre skærmen til 256 farver, det lykkedes også. Nu kan jeg blot håbe det lykkes med alle de andre spil de efterhånden har købt.
En glædelig jul herfra og tak for hjælpen. Hvordan får jeg nu lukket spørgsmålet og tildelt dig poient - (jeg er forholsvis ny på eksperten) ???? ser lige efter en vejledning
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
24. december 2001 - 01:41 #7
Efter installation kan du højreklikke på ikonet (der starter det installerede spil) og vælge \"egenskaber\"/\"properties\".

Et nyt vindue vil dukke op... Under et af fanebladene (kan ikke lige huske hvilket) kan man vælge hvilken windows version XP skal forsøge at emulere (ex. win95 eller win98)

Det skal dog siges at denne understøttelse af tidligere windowsversioner ikke altid virker - men held & lykke!

Håber det var svar nok - glædelig jul!
-Thomas