Avatar billede renemo007 Nybegynder
23. december 2001 - 23:27 Der er 12 kommentarer

Kan ikke køre scandisk

Jeg har et lille problem. Hver gang jeg prøver at køre scandisk, så skriver den efter et skykke tid at et program har skrevet til harddisken, og den derfor ikke kan fuldfører scandisk. Hvorfor gør den det??
Avatar billede omen Nybegynder
23. december 2001 - 23:29 #1
Har du ikke lige fået svar på det der: http://www.eksperten.dk/spm/150160 ?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. december 2001 - 23:33 #2
Du mener vel defragmentering?

Du har nogle \"hængepartier\" et eller andet sted. Prøv at trykke [Ctrl] + [Alt] + [Delete] én gang, og se hvad du har af programmer kørende i baggrunden. Afslut dem en efter en, undtagen de, der skal være der. F.eks. bør du ikke afslutte systray. Jeg har selv været ude for det for et par år siden, og det viste sig, at der var noget galt. Hvad? Jeg kan helt ærligt ikke huske det, men min pc var syg, og efter en geninstallation kørte den godt igen.

Mange ting kan skrive på til HDD, for eksempel en screensaver. Prøv at afslutte evt. overflødigt og start igen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. december 2001 - 23:34 #3
?
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2001 - 23:47 #4
Den siger jo du har et program(mer) kørende, normalt er det programmer på programlinjen på bunden af skrivebordet, såsom antivirus, eller hvad du nu har kørende, de skal alle disebles, før du kører scandisk eller diskfragmentering.
Avatar billede zhark Nybegynder
24. december 2001 - 00:15 #5
Prøv at se på start/kør/msconfig (enter) og gennemgå filerne under start fanen, du kan roligt fjerne hak i en del som: Joboversigt, planlægningsagent m.fl. genstart og h. klik på evt. antivirus m.v. og luk de prg. så skulle det køre-
Avatar billede zhark Nybegynder
24. december 2001 - 00:16 #6
PS.: Du kan jo altid sætte hak igen bagefter!
Avatar billede peet-49 Novice
24. december 2001 - 00:17 #7
zhark>> Se lige ovenover
Avatar billede peet-49 Novice
24. december 2001 - 00:18 #8
Han kan bare gå på programlinjen, højreklik, og luk. De starter automatisk op, næste gang, du booter.
Avatar billede the_magician Nybegynder
27. december 2001 - 23:25 #9
Boot i Fejlsikret og kør Scandisk, Defrag og what ever der fra. Det er helt klart det letteste.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 00:29 #10
det er din virusscanner som skal slåes fra når du scandisker
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. maj 2002 - 15:30 #11
renemo007, fandt du ud af dit problem?
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 13:52 #12
har du fundet en løsning?