Avatar billede leif Seniormester
23. december 2001 - 22:37 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Sætte navn på udgående mails

Hej,

Lige nu viser vi bare vores mail adresse når vi sender, men har hørt at det er muligt at sætte et navn som er forskellig fra afsender adresse. Men hvordan gøres det ???

Fra
Leif
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. december 2001 - 11:05 #1
Manuelt pr. mail: Når du opretter mail clikker du på \'Delivery options\', vælger Advanced og udfylder feltet: \'Replies to this memo should be addresed to\'.
Ny default værdi: modificer memo form\'en.

Avatar billede leif Seniormester
24. december 2001 - 13:04 #2
Det er ikke en anden mail adresse det er fx min mail er eksperten@ljnet.dk, men jeg vilder til at stå Leif Johannsen.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
28. december 2001 - 12:22 #3
Nåe. Så ændrer du feltet \'Internet mail adress\' på dit location document. Samtidig opdater du dit person document i din home servers NAB til at have samme internet adresse.
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2001 - 12:30 #4
Hvis jeg bare skriver Leif Johannsen i mit location document, siger den at den er invalid !!!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
28. december 2001 - 17:05 #5
1) Hvem er \'den\', og hvornår kommer beskeden?
2) Har du rettet i dit person document på serveren? Hvis ikke, så kan Domino serveren ikke diregere mailen det rigtige sted hen.
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2001 - 20:04 #6
Okay, vi prøver at starte forfra.

Når jeg sender en mail til en person som bruger Outlook, skriver den bare mail adressen. Jeg vil gerne have den til at skrive et navn, lige som hvis man skriver fra Outlook.
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
04. januar 2002 - 12:54 #7
Hej Leif

Du skal ind i din opsætning at Global Domain
der har du et afsnit om SMTP Address Conversion,
der skal du sætte Address format til

Name and Address

Så virker det
Mvh. Karsten Thomsen
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. januar 2002 - 14:13 #8
>> Karsten
Velkommen til, Er du Notes Admin haj?
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
04. januar 2002 - 14:27 #9
Hej cdelicht

Tja !!!
Jeg er Notes Admin for en 15-18 servere
og har været admin siden 1997, så jeg ved da
lidt om det.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. januar 2002 - 14:40 #10
Aha. Grunden til jeg spørger er, at der er flere åbne Notes SMTP/MIME spørgsmål du måske kan komme med kvalificeret indput til - hvis du gider ?! ;-)

(PS Undskyld Leif, at vi lige bruger dit spørgsmål til interne udveksling:-)  )
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2002 - 14:56 #11
Nu har jeg ikke mulighed for at komme ind og se det, men er der ikke en anden mulighed !!!!
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
04. januar 2002 - 14:58 #12
Ikke jeg ved af, jeg har testet det på en af mine servere, og hvis du sætter Address format til Name and Address og senden en mail til en som bruger Outlook vil navnet blive vist og ikke mail adressen.
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
10. januar 2002 - 00:46 #13
Hej Leif

Har du fået det til at virke ?

Karsten
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2002 - 10:34 #14
Nope, men problemet er at vores udgående server står i London!!!!!! Men jeg ved vores internationale hovedkvarter lige har fået ansat en ny !!!!!
Avatar billede karstenv Nybegynder
13. januar 2002 - 10:51 #15
Hej Leif

Du kan også sætte det op i din egen klient, (ENG) i din indbakke under tools er der muligehed ligesom i Outlook at lave sin egen afsender add. som så er i alle dine breve.

MVH KarstenV
Avatar billede leif Seniormester
22. januar 2002 - 16:18 #16
karstenv >>> Kan ikke finde hvor du mener ???
Avatar billede joth Nybegynder
14. marts 2002 - 11:18 #17
Man kan ikke bare ændre internetadressen. Det kan gøres i Design for mailtemplaten, hvor feltet internetaddress kan ændres til rfc821 og få formatet: "fornavn efternavn" <initialer@domain>. I din Notes kan du gå ind i tools preferencies og ændre: this mailfile belongs to: og så skrive hvad du har lyst til. Det vil så stå som afsender. Jeg vil dog være ret forsigtig med dette, da det så ikke rer ret sikkert at en reply vil nå frem til dig
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2002 - 11:22 #18
Har aldrig fundet ud af, dropper det igen.

Vi deler i porten.