Avatar billede dessauer Nybegynder
23. december 2001 - 21:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra W 95, 98 til XP

Min amitech-maskine er preinstalleret med W98, som jeg har opgraderet til W98. Kan jeg nu købe en XP opgradering og indlæse den oveni alt det andet?
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 21:55 #1
det kan du godt men det er nu at foretrække at lave en clean install
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 21:55 #2
Jeg vil ikke foreslå at du indlæser den oveni da det kan gøre din computer meget langsom helere lade win xp formatere under install.
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. december 2001 - 21:59 #3
Hvis man har købt en opgraderings cd vil den 99% sikkert kræve at Win98 er installeret i forvejen.
Avatar billede somaliomar Praktikant
23. december 2001 - 22:00 #4
Det vil jeg også mene. Vælg hellere clean install, så kan ud også lave dualboot med WinXP hvis du har plads på harddisken.

Du skal også huske på at Windows XP er meget ressource-krævende. Du skal derfor mindst have 128 MB RAM for at WinXP kan køre optimalt!
Avatar billede dessauer Nybegynder
23. december 2001 - 22:04 #5
Jeg takker så mange gange for de hurtige svar. Nu vil jeg overveje situtationen til efter nytår.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:05 #6
Opgradering har fanden skabt og jeg tror at du vil få en masse bøvl hvis du unlader en clean install.
Avatar billede somaliomar Praktikant
23. december 2001 - 22:06 #7
retaxes >> Enig!
Avatar billede dessauer Nybegynder
23. december 2001 - 22:08 #8
Har lige udført flg.:
Afinstallation af partitionering - reinstallation af partitionering - formatering af C-drev og genindlæsning af W95 og opgradering m. W98. Det er jeg temmelig træt af, idet alle programmer skal genindlæses. Kan Xp gøre det nemmere?
Hvad er en clean-install?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:11 #9
kan du boote på WinXP-cd så formaterer du harddisken der fra og fortsætter med install.
Avatar billede somaliomar Praktikant
23. december 2001 - 22:20 #10
Clean-install er når man installerer et styresystem på en \'ren\' harddisk.
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. december 2001 - 22:34 #11
Det er da slet ikke sikkert han har et valg. Den vil da kræve at han har Win98 til at ligge på computeren i forvejen, ellers kan den jo ikke tjekke om han har købt Win98 som man jo skal have for at kunne foretage en opgradering.
Avatar billede mormor Nybegynder
24. december 2001 - 02:13 #12
Man behøver ikke at have win98 liggende på maskinen den vil selv spørge efter cd,en på et tidspunkt når man installerer XP
Avatar billede dessauer Nybegynder
24. december 2001 - 16:39 #13
Tak for alle svarene I gav mig. Jeg er altså lettere omtåget og forvirret. En siger et, en anden noget andet.
Efter jul vil jeg lige kontakte en aut. forhandler og forhøre mig om hvordan jeg kan komme videre med XP - hvis jeg altså investerer i dette produkt.