Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 20:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ICq - Mirc på mandrake 7,2

Jeg er helt ny i linux verdenen.
men forhåbeligt ikke ret længe, har lige installeret
mandrake 7,2 og den virker fint af hvad jeg kan vudere, hvilket ik siger så meget for jeg fatter ik linux ednu. anyway er du muligt at køre ICQ, IRC eller lign på mandrake,
hvor finder man software til linux, og hvad hedder den fil som udløser programmet.

og hvad er forskellen på KDE og GNOME ??
ja der er en stor grafisk forskel det kan jeg se,
men hvad ?
Avatar billede xenophobia Nybegynder
23. december 2001 - 20:29 #1
Den ligger der i forvejen, det hedder lICQ. irc er der også i forvejen. Det ligger inder chat-progs.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
23. december 2001 - 20:29 #2
inder = inde under
Avatar billede haandjern Nybegynder
23. december 2001 - 21:05 #3
Well... Du kan bruge nogle af følgende ICQ-klienter:
http://avenir.dhs.org/icq/linux.html

derefter kan jeg SKARPT anbefale xchat til irc.. bruger den selv, og den akn sættes op 100% efter dit ønske + den har mange fede features...
www.xchat.org

Hvis du er ny, er KDE nok et godt valg, da der i standart Mandrake-pakken følger mange fede KDE-programmer med... Desuden er KDE kompatibelt med meget - ligesom Gnome - det er et spørgsmål om smag og behag...
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. december 2001 - 21:08 #4
lytter.. kunne også godt bruge lidt til mine linux maskiner :I
Avatar billede haandjern Nybegynder
23. december 2001 - 21:10 #5
Nu ser jeg du bruger ver 7.2 - du kunne også downloade den nye version (8) med en masse updates (bla. til KDE)
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 21:17 #6
jeps har fundet en god ftp server,, men sætter den ikke til at downloade før lige inden jeg går i seng.. har nemlig kun en skod ADSL 512/512 forbindelse så tager sq 2½time og hente en .iso.
så det bliver imens jeg sover, så imorgen skulle jeg gerne kører 8.1  .. nu vil jeg lige tjekke den
dersens  xchat
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 21:27 #7
helt enig..  Xchat er herer fed.. tjek den hvis i ikke har den.. lige nu kører jeg den godt nok på en NT maskine, og jeg bliver nok ved med a have en kombination af NT og linux, men nu skal jeg lige lærer linux først.. hehe..

hvis i vil kan i bare skrive til mig på icq istedet # 53130264 på min NT, og # 134101111 på min mandrake...
Avatar billede arnbak Nybegynder
08. januar 2002 - 11:38 #8
Licq virker i øjeblikket kun hvis man bruger cvs versionen, da den stable ikke understøtter 200b protokollen. Jeg bruger istedet personligt ickle http://ickle.sourceforge.net/. Til IRC chat bruger jeg bitchx eller xchat.
Avatar billede arnbak Nybegynder
08. januar 2002 - 11:39 #9
selvfølgelig 2000b protokollen ik 200b