Avatar billede christrup Nybegynder
11. april 2000 - 19:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En enhedsfil blev ikke fundet??

Jeg har snart set på denne besked 1000 gange under opstart af min maskine.

En enhedsfil blev ikke fundet.
Fjern programmet med dets uninstallfunktion eller reinstaller så den
manglende fil installeres igen.

Fil: nw.link.vxd

Hvilket program kunne denne fil tænkes at tilhøre og hvordan retter jeg
fejlen.

Troels
Avatar billede retep Nybegynder
11. april 2000 - 20:37 #1
Tjaaa... Du kan åbne din registreringsdatabase og lave en søgning på den pågældende fil.
Hvis du finder den -> lav backup på den og slet den.

Mvh
Retep
Avatar billede christrup Nybegynder
11. april 2000 - 21:31 #2
Hvordan skal jeg kunne lave en søgning på en fil der ikke eksisterer???

Læs lige hvad jeg skrev en gang til! Eller er der noget JEG har misforstået?

Troels
Avatar billede retep Nybegynder
11. april 2000 - 21:38 #3
Hvis registreringsdatabasen indeholder et link til en fil, der ikke eksisterer vil der komme en fejl, når den prøver at åbne denne fil. Præcis som du beskriver...

Derfor kan du forsøge at fjerne dette link ved at søge på filen i registreringsdatabasen og fjerne linket manuelt.
Grunden til at problemet er opstået er sandsynligvis, at du har slettet et program, uden at bruge 'tilføj/fjern programmer' og derved har du kun sletter programfilerne, men ikke de links der er oprettet i reg.databasen. Det kan også skyldes en fejl i en installation, der er blevet afbrudt på et uheldigt tidspunkt.

Håber du får løst dit problem.
Mvh
Retep
Avatar billede retep Nybegynder
11. april 2000 - 21:41 #4
For lige at uddybe... Du skal ikke bare lave en filsøgning! Du skal åbne registreringsdatabasen (start -> kør -> skriv regedit), og lave en søgning i denne.

Men det skal også nævnes at hvis man roder med det forkerte, kan det få uheldige konsekvenser... Derfor lav backup inden du sletter.

Mvh
Retep
Avatar billede rødovre Nybegynder
12. april 2000 - 13:42 #5
'NWLINK.VXD' er en del af Novell Netware Klient. Hvis man ikke har fjernet ovennævnte korrekt, opstår fejlen.

Er der på noget tidspunkt installeret Novell Netware klient 32-bit ?
Hvis Ja, skal den fjernes igen med medfølgende afinstallationsprogram.

Prøv desuden svar fra retep.
Avatar billede christrup Nybegynder
12. april 2000 - 14:49 #6
Har prøvet at søge på filen i regedit, det giver ikke resultater.
Kender intet til bemeldte program.

Frustration!

Kan det have noget at gøre med at jeg er på et lokalnetværk hvor der køres et logonscript der benytter programmet???
Avatar billede douglas Nybegynder
12. april 2000 - 18:59 #7
*.vxd - der er netværksfil, hvilket må betyde at du har netkort i din Comp.
Dette kunne også betyde at du kunne blive nødt til at installere dine netværksdrivere igen.

Manglen af filen kunne være da du installerede, skete der en fejl i kopieringen...

/Douglas