Avatar billede Slettet bruger
06. juni 1999 - 16:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering

Hvorfor skal windows 98 tage op til 2 timer om at defragmentere (233 mhz mmx), når windows 95 kun tager max 15 min (133 mhz)om en tilsvarende defragmentering. Div. programmer er endda lukket ned på windows 98, mens alt hva win 95 åbner i starten er åben ved samme opgave. Det er som om defragmenteringen går i står næsten ved 10%. Jeg har haft geninstalleret helt fra bunden af på windows 98 maskinen.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. juni 1999 - 16:12 #1
Gå ud i MS.DOS promt og skriv defrag

Mange mennesker siger det går hurtigere end i Windows.

Grunden til at det tager længere er, at Windows samtidig placerer de filer du bruger ofte, i starten af drevet, så de er hurtigere at få fat på. Denne funktion kan slås fra under indstillinger!

Held og lykke
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. juni 1999 - 16:14 #2
hehe. Jeg har samme problem.

Det er åbenbart noget med Win 98 at gøre, jeg ved ikke helt præsic HVORFOR den tager længer tid. Man kunne tror at det var fordi at den gjorde "bedere" rent.

Så, fortivgl ikke, det er ikkke DIN computere der er noget galt med.

Men genralt Win 98
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. juni 1999 - 16:14 #3
argh....too late
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. juni 1999 - 16:16 #4
Windows 98 oprydder rent faktisk bedre end sin(e) forgængere!

/christian
<christian@pcmagasinet.dk>
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. juni 1999 - 16:17 #5
hehe, det må du undskylde, jeg har brug for point:

jeg har noget med 18 point tilbage!
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. juni 1999 - 16:18 #6
/\
Det var til chatstuff -&#124;&#124;
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. juni 1999 - 16:18 #7
hvor gammel er du egentlig, chatstuff?
Avatar billede buiz Nybegynder
06. juni 1999 - 18:16 #8
hm, nu inden det her ender med IRC chat, så vil jeg lige foreslå muligheden for at FAT16/FAT32 har fingeren med i spillet. KHARDER, kører du FAT32 nu og hvad kørte du med under Win95?
Avatar billede joker73 Nybegynder
06. juni 1999 - 18:31 #9
Det er fordi at det defragmenterings værktøj der følger med windows 98 er meget mere avanceret end sin forgængere. Denne gang har den bl.a. "lært" at kunne defragmente swap-filen bedre, og derudover er den blevet mere intelligent med hensyn til placering af filer, således at de filer man bruger oftest ligger først på ens harddisk...
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 1999 - 23:07 #10
ved win 98 hedder filsystemet FAT32 og ved win 95 hedder det kun FAT. Jeg har ikke lagt op til nogen ændring af filsystemet, da jeg bruger begge maskiner på tværs af hinanden. Selv om man starter defrag fra MS.DOS promt, så foretages defrag jo stadig i windows98 opr.sys. Jeg vil prøve at finde de "INSTILLINGER", som chr. henviser til. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
07. juni 1999 - 07:49 #11
Kharder:

Klik START, og LUK COMPUTEREN

Klik så "Genstart i MS-DOS tilstand. du er nu på c:\ drev, skriv så defrag
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 1999 - 09:55 #12
Er forsgøt! svar fra MS.DOS: "This program Requires Microsoft Windows"
Avatar billede joker73 Nybegynder
07. juni 1999 - 22:13 #13
I windows 98 er defragmentering
programmet, et rent windows program...
Dvs. ikke DOS...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 1999 - 23:07 #14
Ok forstået tak. joker73.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
08. juni 1999 - 01:14 #15
pcmagasinet...har ikke lige kigget her så meget...

Hvor gammel jeg er ?.

Tjaaa. lad os sige at jeg er født den
13-11-82 - så må du selv regne lidt :o)
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. juni 1999 - 20:10 #16
Jeg er elv 14...

Husk at besøge www.pcmagasinet.dk som er mit "barn"
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. juni 1999 - 20:10 #17
elv=selv
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 1999 - 22:24 #18
Jeg har lagt pcmagasinet i Foretrukne, det ser interessant ud.