Avatar billede bobo_jj Nybegynder
11. april 2000 - 16:28 Der er 20 kommentarer

Min maskine"bipper"????

Jeg har et problem med min maskine, det er en AMD K6-3 450 med ATI skærmkort.
Under opstart begynder den at "bippe" netop som den har fundet mine CD-Rom drev, og det betyder at jeg skal trykke genstart ellers fryser maskinen.
Samtidig begynder skærmen at flimre i visse situationer, primært når prosessoreren bliver belastet, og det betyder at jeg er nød til at genstarte maskinen.Jeg håber at i kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2000 - 17:03 #1
Det kan evt. være din CPU blæser der er noget i vejen med.
Det sker tit at computeren "bipper" eller spiller Für lise,
når CPU'en er blevet overvarm!
Avatar billede stone Forsker
11. april 2000 - 18:34 #2
den kan vel ikke blive varm under opstart?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2000 - 18:40 #3
Tjooee, hvis nu blæseren er i stykker, bliver CPU'en
ihvertfald hurtig varm!
Avatar billede hsgroup Nybegynder
11. april 2000 - 18:56 #4
Hvis den kører under Windows 95, så kræves der en opdatering af windows for at kunne køre med den processor. Se evt. Amd's hjemmeside.
Jeg aner ikke om den kan finde på at bippe af den grund
Avatar billede freebie Nybegynder
11. april 2000 - 20:02 #5
Skil maskinen ad og vær helt 100% sikker på at dit grafikkort sidder som det skal i soklen i bundkortet...
Avatar billede freebie Nybegynder
11. april 2000 - 20:02 #6
Skil maskinen ad og vær helt 100% sikker på at dit grafikkort sidder som det skal i soklen i bundkortet...
Avatar billede gozar Nybegynder
11. april 2000 - 21:46 #7
bobo_jj>>Kan du se hvor varm din cpu er inde i bios opsætningen??

Hvis ja Kan det skyldes at cpu'en bliver for varm

Hvis nej, ckeck om alle indsæt kort sidder rigtigt!

Hvis du har flere ram blokke, prøv så at fjerne dem alle og indsætte dem en efter en!
Avatar billede tortuga Nybegynder
11. april 2000 - 23:07 #8
Det lyder lidt mystisk, tror ikke de to problemer har noget med hinanden at gøre. Prøv at tage alle kortene ud og sæt dem i igen (godt fast) og det samme med rammen, Prøv derefter at lade puteren stå uden casing på og se om den så måske for luft nok.

Mads
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
12. april 2000 - 07:44 #9
Bibber den ikke flere gange under opstart??
Hvis du har en ordentlig manual til dit bundkort, står der et sted, hvad der er galt ved x antal bib under opstart.
Avatar billede spikerchamp Nybegynder
12. april 2000 - 08:38 #10
dit grafikkort er i stykker
Avatar billede krusell Nybegynder
12. april 2000 - 11:37 #11
Er du synsk spikerchamp? Eller ved du noget vi andre ikke hved? :-)
Avatar billede atomizer Nybegynder
12. april 2000 - 13:31 #12
Ny PC *G*
Avatar billede spikerchamp Nybegynder
12. april 2000 - 13:36 #13
Jeg er lidt synsk, men det er ofte grafikkortet der er i stykker når miskanen bipper, enten er brændt af eller også sidder det ikke ordentligt.
Det kan også være proten til skræm kablet der sidder løst på grifikkortet, det kan det kamme til vis der er sket et kraftigt ryk kablet. Det kan ske for selv den bedste!!!!!!!
Avatar billede spikerchamp Nybegynder
12. april 2000 - 13:38 #14
Atomizer, man behøver ikke en ny maskine bare fordi den bipper processoren er jo god nok det er jo en AMD, havde været en INtel og specielt en dual havde jeg straks rådet til en PC.
( de rige har mange glæder.... ny Pc tsk tsk tsk!!!!!!!)
Avatar billede jonasj Nybegynder
12. april 2000 - 16:51 #15
Er det 1 langt + 3 korte bip er det korrekt at fejlen er at mainboardet ikke kan se grafikkortet.

bobo << hvordan bipper den? er der normalt skærmbillede under opstart?

spikerchamp << Måske er du synsk, men din stavning sucks!
Avatar billede tortuga Nybegynder
12. april 2000 - 23:08 #16
Hehe "miskanen" :)

Hvis det er lange bip efter hinanden er det normalt rammen det er galt med.

Som andre har foreslået, skriv lige hvordan den bibber, det ville hjælpe :)

Mads
Avatar billede chris Nybegynder
15. april 2000 - 00:30 #17
Tjek lige hvor mange gange den bipper. Tæl efter en gang.

Jeg finder imellemtiden mine gamle papir frem. Der står hvad de forskellige bips betyder
Avatar billede chris Nybegynder
15. april 2000 - 00:42 #18
Nå jeg fandt dem..... så jeg poster dem lige.
1 beep: DRAM refresh failure. The memory refresh circuitry on the motherboard is faulty.
2 beeps: Parity Circuit failure. A parity error was detected in the base memory (first 64k Block) of the system.
3 beeps: Base 64K RAM failure. A memory failure occurred within the first 64k of memory.
4 beeps: System Timer failure. Timer #1 on the system board has failed to function properly.
5 beeps: Processor failure. The CPU on the system board has generated an error.
6 beeps: Keyboard Controller 8042-Gate A20 error. The keyboard controller (8042) contains the gate A20 switch which allows the computer to operate in virtual mode. This error message means that the BIOS is not able to switch the CPU into protected mode.
7 beeps: Virtual Mode (processor) Exception error. The CPU on the motherboard has generated an Interrupt Failure exception interrupt.
8 beeps: Display Memory R/W Test failure. The system video adapter is either missing or Read/Write Error its memory is faulty. This is not a fatal error.
9 beeps: ROM-BIOS Checksum failure. The ROM checksum value does not match the value encoded in the BIOS. This is good indication that the BIOS ROMs went bad.
10 beeps: CMOS Shutdown Register. The shutdown register for the CMOS memory Read/Write Error has failed.
11 beeps: Cache Error / External Cache Bad. The external cache is faulty.

andre fejl:
2 short beeps: POST failed. This is caused by a failure of one of the hardware testing procedures.
1 long & 2 short beeps: Video failure. This is caused by one of two possible hardware faults. 1) Video BIOS ROM failure, checksum error encountered. 2) The video adapter installed has a horizontal retrace failure.
1 long & 3 short beeps: Video failure. This is caused by one of three possible hardware problems. 1) The video DAC has failed. 2) the monitor detection process has failed. 3) The video RAM has failed.
1 long beep: POST successful. This indicates that all hardware tests were completed without encountering errors.
Avatar billede bobo_jj Nybegynder
20. april 2000 - 11:59 #19
undskyld den lange reaktionstid, jeg har ikke været hjemme, det er mange "bip" efter hinanden, og det bliver ved til jeg genstarter maskinen,
der er normalt billede under opstart, men ofte skal maskinen genstartes da den starter i fejlsikret tilstand.
Maskinen bliver ikke varm, og køleren virker.
Avatar billede tommy.b Nybegynder
10. maj 2001 - 16:45 #20
min pc-er bibber en gang under opstart men det er vel normalt ikke det håber jeg for pc-eren er hel ny