Avatar billede dazzler Nybegynder
22. december 2001 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Fat til Fat32

Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan converter man et fat drev til fat32?
Avatar billede dazzler Nybegynder
22. december 2001 - 23:15 #1
Jeg har et drev på ca 30GB, men der mangler 7 MB som er blevet lavet til et fat drev, jeg tror at hvis jeg kan converte drevet til fat32, så vil jeg kunne bruge partition magic til at samle dem. Lyder det ikke rigtig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 23:20 #2
du kan da prøve, jeg mener at ku\' huske jeg havde en lille stump som blev føjet til et drev.
Men jeg mener ikke at det var nødvendigt med en convertering, ellers lader det sig gøre med PM
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 23:22 #3
men 7Mb er jo ikke ret meget, så hvorfor risikere at det går i smadder for sølle 7Mb
Avatar billede onki Nybegynder
22. december 2001 - 23:36 #4
I win98 kan du højreklikke på c: drevet. Et eller andet sted der er funktionen om convert.
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 23:39 #5
Hvis du kører i Win98, så er der en lille utility i Start - Programmer - Systemværktøjer. Kan ikke huske hvad den hedder, men den brugte jeg i sin tid. Virkede helt fint.
Avatar billede intel4004 Novice
22. december 2001 - 23:44 #6
Det er ikke de 7,8MB(8.7MB) som PM laver før hver partition, du snakker om?? De er jo ikke partitioneret....

Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 23:55 #7
ja, som jeg skrev, hvorfor risikere at systemet bryder sammen pga. 7Mb
Avatar billede omen Nybegynder
23. december 2001 - 00:05 #8
Det er da alligevel rart at have Fat32 i stedet for Fat16.
Avatar billede cny Nybegynder
23. december 2001 - 02:40 #9
Fat32 giver også mindre spild på harddisken, fik selv ca. 500MB fri ved konvertering af min 10GB harddisk fra fat16 til fat32 for flere år siden. Hvis du har mange små filer giver det måske mere fri plads efter konverteringen.

Gør som OMEN siger, her lidt mere detaljeret:
Klik følgende Start-Programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Drevkonvertering.
Her kan så se dine harddiske og om de er fat16 eller fat32.
Avatar billede intel4004 Novice
23. december 2001 - 09:43 #10
Du må da have en partition som allerede er formatteret som FAT32(eller NTFS), da du siger at du har et drev på ca. 30GB. Med mindre du har partitioneret denne yderligere...

De 7MB er sikkert ikke partitioneret, jeg ved ihvertfald at PM har med med at ligge omkring 7-8MB \"unallocated space\" før eller efter hver primær eller udvidet partition...

INTEL4004
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 21:33 #11