Avatar billede ahlgreen Nybegynder
11. april 2000 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HPA, TFT & DTSN

Hej..

Hvar er forskellen på disse tre skærme, og kan jeg "nøjes" med en HPA (jeg ved at TFT er det bedste?)

mvh
LA
Avatar billede krusell Nybegynder
11. april 2000 - 14:23 #1
Følger lige med i spørgsmålet :-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. april 2000 - 14:58 #2
I dag kan man ikke nøjes med en HPA skærm. Køb en TFT.
Jeg kan ikke udmiddelbart huske hvad forskellen er, men jeg kan en link hvor der nok står noget.

www.computerdk.dk
www.tomshardware.com
www.hardinfo.dk

Mit forslag er at du kan prøve og læse lidt der.

Held og Lykke

-Maniacdog-
Avatar billede ahlgreen Nybegynder
11. april 2000 - 15:13 #3
Mange tak for dit svar Maniacdog, dog ikke umiddelbart nogen træffer på de nævnte links - dog mange tak for ide'en..

LA
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. april 2000 - 16:40 #4
LCD skærme er opdelt i 2 grupper

Aktive:
TFT

Passive:
HPA
STN
DSTN

Passive skærme har langsommere opdatering og langsommere adgang til hukommelsen. Generelt har passive skærme kun en eller få transistorer pr. skærm, hvor Aktive skærme har 1-4 pr. billedpunkt.

STN har 1 aktivt lag, hvor DSTN har 2. Dette medfører at DSTN skærme har mindre tendens til skygger og farveforskydninger som ellers er et problem på STN.

HPA skærme er hurtigere, og har mere kontrast end DSTN.

Hvis dit behov ikke er en hurtig skærm...(Jeg SKAL kunne spille Flysim'er på min bærbare...Så TFT er den eneste vej frem!!!) Så er HPA et godt alternativ.

Lad være at se for meget på TFT skærme, så træder forskellen tydeligere frem, og du ender alligevel med at købe en TFT.

regards,

Avatar billede ahlgreen Nybegynder
11. april 2000 - 16:54 #5
Det er til rent internet og e-mail..og let hjemmearbejde...så mon ikke jeg kan nøjes med en HPA!!

mange tak
LA