Avatar billede jakobandersen Nybegynder
22. december 2001 - 19:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på DVD

Jeg har for et par dage siden købt et DVD drev uden noget som helst software, det er et Ricoh MP9120 drev.

Jeg har nu efter lidt søgen hentet en demo af programmet PowerDVD(Findes der et lignende freeware program?) og jeg kan da også komme til at afspille min film. Men problemet er bare at der ikke kommer nogen lyd???

Nogen der ved hvad dette problem kan skyldes?
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
22. december 2001 - 19:50 #1
Har du husket at putte lydstikket fra lydkortet til din DVD?
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
22. december 2001 - 19:55 #2
Eller højre klik på volume kontrolden, properties, og der efter slå alt til.
Avatar billede guiron Nybegynder
22. december 2001 - 20:00 #3
Jeg mener at kunne huske noget med at der på Trial versionen af Power DVD ikke er lyd mere end 2 minutter... Derefter skal man registrere / købe for at få lyd på hele vejen igennem..

Med Windows Media Player 8 kan du afspille DVD. Fungerer udemærket.

Forsøger lige at finde et link til den. Den er helt gratis. :)

/Guiron
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. december 2001 - 20:01 #4
Prøv og prop en alm cd i..... Er der lyd så... Hvis ikke kan det type på at du manger at proppe lydstikket på mellem dvd og lydkort som beniboy siger..

-Anders
Avatar billede guiron Nybegynder
22. december 2001 - 20:07 #5
ARGGHH.. Man kan åbenbart ikke downloade en løs version af Media Player 8 endnu, men det er den som er integreret i Win XP.

Jeg ved ikke om Media Player 7.1 den kan afspille DVD, men det er da værd at prøve hvis det er:  http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/

/Guiron
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
22. december 2001 - 20:08 #6
Jeg kan sagtens afspille almindelige musik cder fra drevet det havde jeg prøvet før... Så det er ikke der problemet er.

Nu jagter jeg lige en anden afspiller til w2k... Nogle forslag?
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:09 #7
OK...

Det er DVD til lydkort, skulle ikke have noget at sige, da alt dataen kører direkte igennem ide kablerne. Problemet kan nu være 1. at det program du bruger ikke virker med lyd, fordi det er en demo, eller 2. dit lydkort ikke er installeret / eller konfigureret korrekt.

>-DJM-<
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
22. december 2001 - 20:11 #8
djm33> Jeg kan sagtens bruge lyd i andre programmer f.eks. afspille Mp3 o.lign.

Den med programmet ved jeg ikke lige, der står ikke noget om begrænsninger mht. lyd på downloadsiden.
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:13 #9
ok... jeg ser lige om jeg kan finde en lovlig version til dig et sted... ellers kan du jo finde et dvd program over det hele...
Avatar billede beniboys1 Nybegynder
22. december 2001 - 20:13 #10
Nej det var ikke højre klik SORY det er dobbelt klik jeg mente.
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:22 #11
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
22. december 2001 - 20:26 #12
Hovsa jeg kom til at acceptere quiron istedet for djm33? Kan i ikke klare det indbyrdes, sådan så guiron får 50 og djm33 200?

MP7.1 kunne ikke afspille DVD\'er.
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:30 #13
haha...

aner det... Jeg hjælper ikke folk for pengenes skyld... Jeg hjælper dem fordi der er andre der tager noget for det...
Avatar billede guiron Nybegynder
22. december 2001 - 20:49 #14
DJM33.. Normalt ville jeg have det meget dårligt med at hugge andres point; Men jeg er i skarp krig med en af mine kolleger, så jeg ved ikke hvad du siger til at give lidt i mit favør. sårn 175 - 75 :)??

(Hedder ikkke Guiron den grådige for ingenting. At det så normalt er fordi jeg æder konstant uden at tage på, men alligevel.. *G*)
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:52 #15
OK... det er okay... hvis du opretter i spg... så er det cool...

Bare kald det for piont til djm

Mange Tak... Jeg troede ikke der fantes folk der var ærlige nok til det... :-)
Avatar billede guiron Nybegynder
22. december 2001 - 20:55 #16
Hehe..

Normalt har jeg også gået efter at hjælpe folk fordi jeg kan lide det, men efter at ham på arbejde og jeg er gået mere igang med det, så går der jo sport i det. :)
Avatar billede djm33 Nybegynder
22. december 2001 - 20:58 #17
ok...

men hvis du opretter spg\'et til mig... så sig det lige...

Ellers kan jeg jo også bare sige

<-God Jul & Godt Nytår->
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
22. december 2001 - 22:41 #18
Æv æv og atter æv.. Nu har jeg lige været på kontoret og hentet en XP prof, men ingen held med det :-(

Media Player 8 savner en decoder og den foreslår PowerDVD eller WinDVD som begge koster en herregård..

Hvad gør jeg?
Avatar billede djm33 Nybegynder
23. december 2001 - 11:58 #19
moonduck: så køb powerdvd hos www.compumail.dk
Det koster 69kr. Men hvis du ikke vil ofre penge på det... så brug noget andet knap så lovligt... hvis du forstår så\'n en lille en... ;-)