Avatar billede brp Nybegynder
22. december 2001 - 15:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Compiler

Hej !

Hvad hedder compileren til C++ og er det freeware?? Hvis det er hvor kan den så hentes ? Det skal være til win2k

Brp
Avatar billede brp Nybegynder
22. december 2001 - 15:14 #1
Er Borland Delphi 6-0 Enterprize en C++ compiler ?

Brp
Avatar billede knaack Nybegynder
22. december 2001 - 15:18 #2
Borland Delphi 6-0 Enterprize er en Delphi compiler(som navnet antyder).

Det er vist ikke fordi der er så super mange freeware compilere til c++, og jeg kender kun GNU. Denne virker dog vist kun til linux/macosx.
Avatar billede Techwork Praktikant
22. december 2001 - 15:20 #3
Både Borland og Microsoft laver compiler til C++

Borland C++ Builder
Microsoft Visual C++

Nej, Delphi er baseret på Pascal kode og ikke på c++.

Avatar billede Techwork Praktikant
22. december 2001 - 15:21 #4
Hverken Borlands eller Microsofts compiler er gratis.

Hvis du skal have gratis compilere, er du nok nød til at skifte til en Linux platform.
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
22. december 2001 - 16:08 #5
http://www.borland.com/bcppbuilder/freecompiler/ kan du downloade
borlands compiler GRATIS, men der følger ikke noget udviklingsmiljø med,
så du skal bruge en almindelig editor som notepad, wordpad eller fx UltraEdit.

Compileren indeholder alt hvad du skal bruge for at lave dine egne C++
programmer og compilere dem.
Avatar billede brp Nybegynder
23. december 2001 - 11:09 #6
Henrik > Takker !´Måske du gi\'r et lynkursus ?*G*
Brp
Avatar billede brp Nybegynder
23. december 2001 - 16:23 #7
Hvad hedder den compiler man plejer at bruge som koster ?

Brp
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
24. december 2001 - 00:16 #8
Det må være Borland C++ Builder, du tænker på.
Det er i teorien den samme compiler, men med et visuelt udviklingsmijø bygget ovenpå.

Med den gratis compiler mister du dette miljø, men hvis du KAN kode C++, og du
kun skal bruge det til at lave små testprogrammer eller lignende er denne compiler
mere end rigelig.
Du downloader programmet og installerer det. Derefter laver du dit C++ program og gemmer det
som fx test.cpp. Herefter kører du compileren på denne sourcekode og vupti har du programmet
test.exe der kan eksekveres....
Avatar billede brp Nybegynder
24. december 2001 - 12:01 #9
Henrik > Det har jeg prøvet ! Men så laver den en *.Bak fil ! Ved du hvad compileren hedder (exe-filen) nå den er installeret??

Brp
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
25. december 2001 - 01:03 #10
Bak filen er bare en backupfil der formegentlig bliver genereret når du editerer.
Download og installer compileren i fx c:\\borland\\bcc55
Derefter kan du compilere dit program ved at gå ud i en prompt (cd c:\\bibliotek)
efterfulgt af fx
\"c:\\borland\\bcc55\\bin\\bcc32 -Ic:\\borland\\bcc55\\include test.cpp\"
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 15:46 #11
Der findes flere C++ compiler, nogen er freeware, andre shareware, mens Borland/Inrise and Microsoft
skal have penge for det! En meget popular freeware
C++ compiler er GNU C++. Delphi er en Pascal med Objects, ikke C++ ! Borland/Inrise Builder er en
compiler + tools, og kan prøver gratis i 30 dage
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
21. januar 2002 - 17:50 #12
Hej Professor,

Beklager, men Borlands compiler er GRATIS. Det er kun udviklingsmiljøet der koster knapper...