Avatar billede bjacob Nybegynder
22. december 2001 - 07:52 Der er 6 kommentarer

Baggrund??

Hej
Hvordan laver jeg en bagggrund med små firkanter, hvor linierne mellem firkanterne har en lysere farve end selve firkanten? Jeg bruger PS.

Har I nogle eksempler på en sådan baggrund?

mvh

jacob
Avatar billede henrik27 Nybegynder
22. december 2001 - 08:22 #1
er det noget ligende det der er på min side under baggrunde, så bare sving mig en mail, her er min hjemmeside adresse http://www.web-effekter.dk
Mvh
Henrik Jørgensen
admin@web-effekter.dk
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 14:56 #2
Du kan lave et nyt billed på f.eks 10x10 pixels. Det skal du fylde ud med baggrundsfarven.
Så vælger du Select->All og vælger derefter Edit Stroke. Så laver du en kant rundt i dit billed i din ønskede farve.
Så vælger du marquee-værktøjet, og flytter selectionen med pile-tasterne så du kun har 1 kant tilbage.
F.eks hvis det du strokede var 1 pixel bredt, så skal du flytte selectionen 1 pixel op og 1 til venstre.
Når det er sket, vælger du Edit->Define Pattern.

Så opretter du et nyt dokument i den rigtige størrelse og vælger Edit->Fill og bruger dit pattern der.

Vupti
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. december 2001 - 14:59 #3
noget lignende www.dinos.dk/mydesk.jpg ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. december 2001 - 15:02 #4
hovsa -se væk fra min kommentar - det er stort set samme fremgangsmåde som prodic :)
Avatar billede nicksos Nybegynder
25. februar 2002 - 18:24 #5
Prøv at gå ind på www.clipart.dk
Avatar billede michael-rene Nybegynder
25. februar 2002 - 18:26 #6
nicksos sjovere at lave det selv, så lærer man også lidt :-)