Avatar billede lillekiller Nybegynder
22. december 2001 - 02:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pcer genstarter

hvad er der galt når pcen genstarter efter jeg har indstalleret internt motorola modem? på et ecs bundkort med 900 mhz duron! Det sker ret ofte men kun når jeg logger på nettet eller afbryder, og ikke hvergang. jeg har tjekket i bios, at alt er disabled som kunne forstyrre modemet.Har osse afindstaleret driverne og flyttet modemet til en anden pci slot, men intet hjælper? har osse prøvet både com 3 og 4, heller ikke det hjalp! Jeg er gået tør for gode råd, og ville sætte meget pris på hjælp.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
22. december 2001 - 02:07 #1
ADSL!!!!!

GOD JUL
Avatar billede lillekiller Nybegynder
22. december 2001 - 02:13 #2
Der var ellers et rigtigt godt svar, jeg var lige ved at give point for det, men opdagede så det ikke hjalp! Andre mindre sjove, men måske mere brugbare svar ønskes.
Avatar billede bergeren Nybegynder
22. december 2001 - 02:20 #3
Check for IRQ konflikter.

Byt evt. rundt på PCI korten og flash din BIOS

Fjern netkort
Avatar billede lillekiller Nybegynder
22. december 2001 - 02:24 #4
Der er ingen konflikter i systemet, og netkortet er indbygget, men disabled i bios. Så jeg tror ikke det er problemet, men tak for din hjælp.
Avatar billede -wizard- Nybegynder
22. december 2001 - 04:44 #5
hvilket bundkort har du ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 09:56 #6
det var mere relevant at høre om dit styresystem
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. december 2001 - 11:17 #7
har du prøvet med en anden driver til dit modem, det lyder som om at der er et kompabilitets problem mellem nogle af dine drivere

en anden mulighed var sføli også at hente de sidste nye til dit bundkort
Avatar billede lillekiller Nybegynder
22. december 2001 - 11:41 #8
Mit styresystem er win98 se. Jeg vil lige prøve at hente nye via drivere og nye drivere til modemmet. Men det er ikke min egen pcer, så jeg skal lige ud til min ven og afprøve det. Men tak foreløbig Og God Jul!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 11:46 #9
i lige måde ;o)
Avatar billede lillekiller Nybegynder
25. december 2001 - 23:16 #10
Nu har jeg taget pcen med hjem. Den bliver ved med at genstarte, eller osse skriver den windows beskyttelsfejl genstart computeren. Jeg har fdisket den og lagt win98se ind på ny, med directx8.0. Jeg har ikke flashet biosen det er jeg ikke så sikker på. Jeg har selv kabelmodem, men jeg har sat motorola modemet til min tlf, og bare valgt 16101, så ringer den jo op og det er nok til at teste om problemet stadig er der. Efter 3-7 førsøg på at ringe op kommer fejlen?
Jeg har ikke flere ideer, måske lige bortset fra at prøve et andet modem, jeg har et gammelt internt liggende det vil jeg prøve.
Har i nogle ideer...Tak
Avatar billede lillekiller Nybegynder
26. december 2001 - 01:19 #11
Jeg kunne ikke afprøve det gamle modem da det er isa, men jeg har smidt motorola modemet i min egen pc med asus av133, og der kan jeg ringe op helt uden problemer. Har lagt sidste nye drivere ind fra ecs hjemmeside, men efter 2-4 førsøg på at ringe op kommer fejlen igen\"windows beskyttelsfejl genstart computeren\"
Jeg kunne rigtigt godt bruge hjælp. Kunne en ny bios evt hjælpe? På forhånd tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 13:07 #12
Det var da værd at prøve en biosopgradering, men jeg tror ikke at det hjælper.