Avatar billede plh Nybegynder
22. december 2001 - 01:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fade I Adobe Photoshop 6.0 ???

Hey,

Jeg har lavet en transparant billede (750x75 - banner) og har sat et pattern ind. Derefter har jeg lavet to layers hvorpå der henholdsvis på det ene layer er et billede i højre side og på venstre side i det andet layer.

Nu vil jeg gerne have at de billeder fader ind i baggrundet. Det skal ikke være hele billedet der skal fade ind i baggrunden, men billedet skal starte i den ene side være normalt og skal i den anden ende være helt fadet ind i baggrunden...

Hvordan gør jeg lige det ?

Mvh. Plh
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 01:34 #1
www.prodic.dk ->Tutorials ->2 billeder i 1

der har du grundideen med det.

Kort sagt er den nogle layermasks og nogle gradients i dem.
Avatar billede plh Nybegynder
22. december 2001 - 01:37 #2
siden virker ikke
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 01:46 #3
Hva\' hulan. Det er første gang i 2 år jeg oplever det.

Nå men så får du den manuelt.
Du har dit billed i sit eget layer. Så vælger du Layer->Layer Mask og vælger gradient-værktøjet. Så trækker du fra den ene side over imod den anden. Dine farver skal være sort/hvid.

Det er faktisk nemt nok!
Avatar billede plh Nybegynder
22. december 2001 - 01:51 #4
har ikke layer -> layer mask, men layer -> add layer mask -> hide all og reveal all !
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 01:53 #5
plh->Det er den du skal bruge. om du bruger hide/reveal er underordnet(groft sagt).
Du kan også bruge knappen i layer-paletten der giver dig en layer-mask hurtigt.
Avatar billede plh Nybegynder
22. december 2001 - 02:10 #6
billedet bliver fadet til farven hvid eller sort, men ikke ind i baggrunden !!!
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 02:18 #7
Du skal lave din gradient i LayerMask-laget ikke i den normal lag.

Så skal det nok virke.
Avatar billede plh Nybegynder
22. december 2001 - 02:21 #8
ok, tark