Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
21. december 2001 - 22:36 Der er 11 kommentarer

2acc låst fast til hver sin mappe hvordan.

goddag, jeg er ved at sætte en pc op for et ældre par og de vil gerne hvad sådan at de ikke kan chekke hinandens mail og text og billeder og den slags, så jeg er blevet sat på den opgave at lave det men jeg kan ikke finde ud af det i Xp og så ville jeg lige høre om der nogle der ved hvad man skal gøre, og vis Xp ikke hvad for et Prog man kan bruge til det.

HIlsen benjamin

PS. TAK
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 22:42 #1
start-indstilliger-kontrolpanel-bruger.

der kan du lave hver deres bruger med hver deres passvord.
Avatar billede egadm Nybegynder
21. december 2001 - 22:42 #2
lav dem hver deres bruger konto så skal du sætte deres mail op i deres profiler
Avatar billede shanko Nybegynder
21. december 2001 - 22:44 #3
Hvilken forbindelse er det...??

Har selv en tdc adsl 256/128, hvor vi oz er to på samme netværk, der er det den der henter først der får mail først,, har snakket med tdc om det og de siger at det kan ikke ændres, medmindre man får en ip mere.... :o)
Avatar billede Peter Praktikant
21. december 2001 - 22:53 #4
hvordan kan det være du afviser de forrige svar? Hvis de har hver deres email-adresse (som shanko og den anden på netværket åbenbart ikke har) kan du jo som resten og eqadm siger bare lave hver deres bruger så de logger på og har deres egen filer, hvis de kører ntfs kan du jo lave private dele af harddisken til dem hver især.
Avatar billede shanko Nybegynder
21. december 2001 - 22:56 #5
Glemte at sige kører oz med XP.. :o)
Avatar billede shanko Nybegynder
21. december 2001 - 22:59 #6
petter>> Har to forskellige mail add. men henter jo stadig på samme mail server ik.. :o)
Avatar billede drone Nybegynder
22. december 2001 - 01:45 #7
resten har jo givet svaret. Der kun en enkelt lille ting han mangler at angive. de to konti må ikke tilhøre administrator gruppen. For så kan de se hindandens ting og sager alligevel.
Avatar billede shanko Nybegynder
22. december 2001 - 01:53 #8
Hvadså når jeg har to mail add på to computere, hvorfor kan den anden comp. oz hente mit mail...??
Og hvor kan jeg så dele den forbindelse så den anden comp. ikke modtager mit mail, har været inde at tjekke der hvor resten har beskrevet..??.. :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 09:52 #9
lav 2 konti på hver maskine

mandens maskine
konens pop3 = konens pop3 udbyder (manden får konens mail
konens smtp = mandens smtp udbyder (manden kan sende sine mail)

mandens pop3 = mandens pop3 udbyder (manden får sine mail)
mandens smtp = mandens smtp udbyder (manden kan sende sine mail)

konens maskine
konens pop3 = konens pop3 udbyder (konen får konens mail
konens smtp = konens smtp udbyder (konen kan sende sine mail)

mandens pop3 = mandens pop3 udbyder (konen får mandens mail)
mandens smtp = konens smtp udbyder (konen kan sende sine mail)

sådan kunne jeg tænke mig at det blev sat op, take it or leave it ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 09:53 #10
rettelse under konens maskine:

konens smtp = konens smtp udbyder (konen kan sende sine mail)
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
22. januar 2002 - 23:58 #11
Der er Ikke noget af det her jeg kan Bruge til noget men tak for ulejligheden Hygge