Avatar billede letmaelk Nybegynder
21. december 2001 - 21:44 Der er 8 kommentarer

Soundblaster Live! i Win XP

Jeg har fået dansk win XP, men mit soundblaster LIve! kort \"skratter\" helt vildt når computerten arbejder.

Dette er kun sket i win XP, da jeg altid har haft kortet.

Har prøvet med nyeste XP driver fra creative.com - men det virker ik\'. nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede letmaelk Nybegynder
21. december 2001 - 21:47 #1
- Det er forresten Win XP DK PRO jeg har, hvis det gør en forskel..
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 21:50 #2
Har du opgardered eller har du lagt den ind på en ren HD?
Avatar billede letmaelk Nybegynder
21. december 2001 - 22:02 #3
Jeg har lagt den ind på en ren HD... formaterede inden..
Avatar billede egadm Nybegynder
21. december 2001 - 22:07 #4
gå ind og tjeck irq og dma settings på dit lydkort. prøv at skifte irq hvis der ligger mere end 2-3 ting på samme irq
Avatar billede letmaelk Nybegynder
21. december 2001 - 22:13 #5
Øhh....ja, den er så lidt tricky den der.:)

Hmm.. inde under enhedshåndtering\\\"mit lydkorts egenskaber\" under ressourcer er der noget der hedder irq under \"ressourcetype\"
Avatar billede letmaelk Nybegynder
22. december 2001 - 22:10 #6
Er der slet ingen der kan hjælpe mig.?.. det er virkelig vildt irriterende det her lyd...
Avatar billede pindemad Nybegynder
24. december 2001 - 13:45 #7
Prøv at ændre i bios\'en:
1. Skift indstillingen i PCI read cache (under PCI opsætning).
2. Hvis den mulighed ikke er der i din bios kan man ændre PCI latency timer (under PCI opsætning) fra 0 til 32.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
24. december 2001 - 16:53 #8
Pindemad:

Nu har jeg kigget i hele min bios, og jeg må desværre sige at jeg ik kan finde det du snakker om nogen steder..

Hverken PCI read cache eller PCI latency timer..

Ellers nogen foreslag.?..