Avatar billede emil_ger Nybegynder
21. december 2001 - 19:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Asus motherbord Socket 462

Hej

Jeg har et lille problem med at starte min nye computer.
Jeg har købt et motherbord med tilhørende processor.
Motherbord Asus A7V133-C, som kører med socket 462???
Denne socket er den umiddelbart brugbar for en Socket A processor???
Min Processor er en 1400Mhz Athlon Socket A (Skulle jeg da mene)

Mvh Emil G
Avatar billede safri2 Nybegynder
21. december 2001 - 20:00 #1
ja, det er dne samme tror jeg, det er ikke så lang tid siden jeg installerede en athlon xp socket a, på et bund hvor der stod på bundkortet at det var socket 462 men i bundkortsmanualen stad der at det var socket a. Så det er vel mere eller mere det samme, den kører i hvertfald fint endnu :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:01 #2
Socket 462 er socket A så de 2 skulle gerne passe sammen :)
Avatar billede safri2 Nybegynder
21. december 2001 - 20:01 #3
hvad er problemmet ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:01 #4
Avatar billede emil_ger Nybegynder
21. december 2001 - 20:04 #5
Problemet er at den ikke viser billede og ikke \"beeper\", Jeg har prøvet at starte med bundkort og pro alene, bundkort + pro + grafik, bundkort + pro + grafik + ram, men den vil ikke!!!

Den opfører sig som at processeren ikke er der (altså samme reaktion som hvis den ikke sad deri)

jeg har dog testet med en 800mhz Athlog (Sock A) og det var samme problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:05 #6
Det lyder som et defekt bundkort...
Avatar billede emil_ger Nybegynder
21. december 2001 - 20:07 #7
Ja, men led dioden lyser og strømmen funker som den skal!!!
Men jeg tor du har ret John Stigers.... kan man tjekke bundkortet for fejl? :o(
Avatar billede safri2 Nybegynder
21. december 2001 - 20:10 #8
okey, www.edbpriser.dk --> grafikkort, processore, mere... --> kølere --> sæt kryds i tilbehør og som søgeord skriv blue orb --> tryk på den øverste på listen og så kan du se top ti listen med forhandlere ;o)
Avatar billede safri2 Nybegynder
21. december 2001 - 20:11 #9
lol, forkert spm :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:15 #10
Ikke jeg ved af - sorry :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:16 #11
P.s. takker for points :)
Avatar billede emil_ger Nybegynder
21. december 2001 - 20:20 #12
Oki :o)