Avatar billede 1200 Nybegynder
21. december 2001 - 18:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virus jeg har en virus

jeg har en virus WORM BADTRANS:B er den meget skadelig ???
hvor får man programmer der kan udryede den ?
Avatar billede 1200 Nybegynder
21. december 2001 - 18:37 #1
Foresten kører jeg tre pc på netværk kan den smidte de andre
Avatar billede khand Nybegynder
21. december 2001 - 18:38 #2
Avatar billede khand Nybegynder
21. december 2001 - 18:40 #3
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2001 - 19:05 #4
Badtrans B, ødelægger e-mails for dig selv og andre, den kan desværre ikke fjernes, så format c:
Avatar billede reg_guy Nybegynder
21. december 2001 - 21:19 #5
inden format så prøv lige med en virus-scanner... (bare for en sikkerhedsskyld!)
Avatar billede 1200 Nybegynder
22. december 2001 - 10:30 #6
Skal så hele mit netværk formateres ????
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2001 - 10:33 #7
Kan du ikke fjerne virus, er du nød til, ar formatere, da badtrans angriber DLL-filer, og dem kan du ikke bare fjerne.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:36 #8
Badtrans KAN fjernes!! Har fjernet den på jeg ved nu ikke hvor mange PC\'ere

peet49 => Vil på en måde give dig ret!
NAV og andre AV KAN ikke fjerne den!!

Så er der kun den manuelle fjernelse.. det tager ca 5min at fjerne den!

LÆS DETTE.
http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=323&tema=13
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:37 #9
ellers er der FLERE Removal tools!

www.eksperten.dk/spm/141404
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:41 #10
1200 => du formaterede ikke vel? ;o)
Avatar billede 1200 Nybegynder
22. december 2001 - 10:48 #11
ikke endnu
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:51 #12
Hvad gør du så.. fjerner den manuelt?
Jeg har fjernet den manuelt mange gange.. det klare problemet!

dette er fra Virus112.dk

Sådan fjernes Badtrans.B

Hvis du skulle være blevet inficeret med Badtrans.B, har vi lavet nedenstående instruktioner til at fjerne den på følgende systemer: Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows 2000 og Windows NT 4.0

Windows 95, Windows 98 og Windows ME:

1. Først og fremmest skal den inficerede maskine genstartes i fejlsikret tilstand. Dette gør man ved at genstarte computeren, og taste F8 under Windows-opstart og vælge fejlsikret tilstand i menuen.

2. Klik på start-knappen, vælg \"søg efter filer eller mapper\".

3. Der skal søges efter tre filer, kernel32.exe, kdll.dll og cp_25389.nls. Hvis man finder filerne skal man slette dem, og tømme papirkurven bagefter.

ADVARSEL: kernel32.dll må IKKE slettes

4. Fjern W32.Badtrans.B i registreringsdatabasen. Dette gøres ved at gå i Startmenuen, vælge Kør. Der skriver man regedit og trykker på OK.

5. Registreringsdatabasen åbner, og skal derefter trykke F3, og søge efter de to filer, kernel32.exe og kdll.dll. De nøgler man finder med de to filnavne sletter man. Nøglerne slettes ved at aktivere dem og trykke på delete-knappen.

Genstart maskinen som normalt og maskinen er renset for w32.Badtrans.B.

Windows 2000 og Windows NT 4.0:

1. Tryk ALT + CTRL + DELETE og vælg \"Task manager\", herefter vælges fanebladet \"Processer\". Her findes en proces der kaldes Kernel32.exe, denne skal lukkes/afsluttes.

2. Klik på start-knappen, vælg \"søg efter filer eller mapper\".

3. Der skal søges efter tre filer, kernel32.exe, kdll.dll og cp_25389.nls. Hvis man finder filerne skal man slette dem, og tømme papirkurven bagefter.

ADVARSEL: kernel32.dll må IKKE slettes

4. Fjern W32.Badtrans.B i registreringsdatabasen. Dette gøres ved at gå i Startmenuen, vælge Kør. Der skriver man regedit og trykker på OK.

5. Registreringsdatabasen åbner, og skal derefter trykke F3, og søge efter de to filer, kernel32.exe og kdll.dll. De nøgler man finder med de to filnavne sletter man. Nøglerne slettes ved at aktivere dem og trykke på delete-knappen.

Opdatering af Internet Explorer:

For at undgå at man bliver ramt af w32.badtrans eller andre lignende virus er det meget vigtigt at opdatere Internet Explorer, det gøres ved at følge nedenstående vejledning.

1. Klik på Start-knappen og vælg Windows update. Internet Explorer vil komme frem på skærmen.

2. Klik \"Opdateringer\", og afvent næste side.

3. Når siden med opdateringer er indlæst, skal man sikre sig at man er opdateret med vigtige sikkerheds opdateringer. Marker de vigtige sikkerheds opdateringer og klik på \"hent\". Herefter starter installationen af sikkerheds opdateringerne.

4. Genstart maskinen og w32.badtrans.B kan ikke køre automatisk på maskinen.

Jakob Balle
Virus112 A/S

Avatar billede 1200 Nybegynder
22. december 2001 - 14:02 #13
Jeg prøver efter overstående anvisning bukker og takker