Avatar billede sumokadet Nybegynder
21. december 2001 - 15:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link 804 på en Pro@ccess (TDC) forbindelse?

Jeg har et TDC Pro@access abonnement - med denne fulgte to Siemens-bokse med: En Splitter og Et ADSL-modem. Desuden fulgte en Efficient SpeedStream 5711 - router med... Denne kan jeg fint gå på nettet med...

Men jeg har fået anskaffet mig en D-Link 804 firewall/router/switch osv.

Jeg startede med at prøve at simpelthen erstatte SpeedStream routeren med D-Link\'en. Men dette lykkedes ikke - jeg kunne ikke sætte den ordentligt op. Jeg indtastede alle de oplysninger som D-Link\'en bad om, men alligevel kunne den ikke gå på nettet.

Istedet har jeg nu sat D-Link\'en i forlængelse af SpeedStream-routeren, så signalet først går igennem SpeedStream, og så videre til D-Link, og derefter
ud til computerne...

Men jeg ville meget gerne erstatte SpeedStream\'en med D-Link\'en - er der nogen, der har erfaringer med dette...? (En speciel grund, er at jeg kan åbne langt flere porte med D-Link\'en, end SpeedStream - denne er ekstremt \'lukket\')

Mvh Sumokadet...
Avatar billede mr_hansen Nybegynder
23. december 2001 - 14:05 #1
Hvis du giver den alle de nædvendige aplysninger som fulgte med, Pro@access, (global IP sub m.m.) skulle det virke, husk hvis der er mulighed for det skal du give den en gateway, som er IP adressen TDC. Jeg har haft sat en d-link 713p op, og det virkede....Hvis du stadig ikke kan komme vidre, kan jeg se om jeg kan finde den korrekte konfig.
Avatar billede bonden Nybegynder
23. december 2001 - 22:49 #2
Jeg har i den forgangne uge leget/haft en del problemer med en D-Link 701, som skulle være magen til 804\'eren, bortset fra, at der ikke er switch indbygget.
Hvis du prøver at sætte d-linken op til at automatisk tildele ip-adresser til de tilsluttede computere på netværket, kører det sikkert fint - det var ihvertfald det, jeg oplevede, men så snart, du går ind og tildeler en enkelt computer en port, går det galt.
Det , jeg fandt frem til var, at alle computere, der skal have adgang til internettet, skal have åbnet en port - hvilket jeg synes, var meget besynderligt.
Men ihvertfald kører den fint nu.
Pro@accessen, der bruges til forbindelsen, er en 512/512 fra TDC med fast IP-adresse.
Dog var der i de tilsendte papirer fejl i subnetmasken på LAN-siden - den skal være 255.255.255.0 - ihvertfald i mit tilfælde.

Avatar billede sumokadet Nybegynder
23. december 2001 - 23:27 #3
Spørgsmål til bonden: Var den router der oprindelig fulgte med en SpeedStream 5711 eller 5781? Grunden til at jeg spørger, er at hvis du havde en 5711 var din linje ATM - hvis det var en 5781 var den ikke ATM...

Jeg har en 5711 - så hvis du har det samme er der håb forude...
Avatar billede bonden Nybegynder
23. december 2001 - 23:32 #4
Der var ingen router med linien - Jeg havde bestilt linien uden router, da jeg selv ville have adgang til den.
Man må nemlig ikke få adgang til den router, der kommer fra TDC, har jeg ladet mig fortælle.
Avatar billede bonden Nybegynder
23. december 2001 - 23:50 #5
Har du prøvet at sætte din PC\'er direkte til adsl-modemet - uden om routeren?
Bare opsæt PC\'en med de IPadresser, du har fået tildelt adsl-en - og så skulle det gerne trille derud af.
Hermed har du så også noget at arbejde videre ud fra, når du skal have routeren til at fungere
Avatar billede sumokadet Nybegynder
24. december 2001 - 00:18 #6
Spørgsmål til bonden: Dit ADSL-modem (Siemens-boksen) - hvor sidder dit netværkskabel i? I ATM-porten eller Ethernet?
Avatar billede bonden Nybegynder
24. december 2001 - 00:24 #7
Det er en Ericson-boks, jeg har - og der skal netværkskablet sættes i Ethernet-stikket
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 10:42 #8
sumokadet>
Har du fået din 804 til at virke ?

Jeg har netop købt den samme router/switch og skal forsøge at sætte den op sammen med Stofanet i aften. Vi kunne jo udveksle erfaringer.
Jeg er på MSN Messenger cbarsoe@hotmail.com
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:57 #9
Du kan ikke bruge D-Link 804 på din pro@cces. Din pro@cces er ATM og det understøtter D-Link'en ikk.