Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 14:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Repair af winxp .... hvordan faen grejer man den

jeg har førhen haft win98 på min C drev, og Winxp på mit D drev ... jeg har nu droppet win98, formateret C og nu vil xp ikk boote ... jeg har forsøgt en repair (en menu i installationen) men så kommer der bare et \"DOS billede\" med mine filer ... hvad gør jeg nu ??

Avatar billede chries Nybegynder
21. december 2001 - 14:58 #1
Windows XP boot loader / boot manager lå gemt på dit C drev og den er røget nu. Jeg ved ikke hvordan du skal fixe dit problem uden at geninstallere, jeg ved bare det ikke er nok at kopiere filerne over på C igen.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
21. december 2001 - 14:58 #2
Du skal også formatere dit D:/ Og påbegynde en ny installation af Windows XP eller Installere Win98 på C:/ og få hjælp til at rette boot.ini filen
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 15:00 #3
Du booter op på din xp cdrom og følger vejledningen og så kommer du til ´hvor den siger der er en anden udgave af windows og om du vil slette den eller reperer den og så trykker du på R tasten så er den klaret og du kan igen boote op på xp.
Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 15:04 #4
resten >> æhmm er du 10000% sikker på det der ?
Avatar billede noerrevang Nybegynder
21. december 2001 - 15:05 #5
Prøv om det er nok at at rette din boot.ini til. Det kan du bla gøre ved at finde filen fra en dospromt, og så rette den til på en anden maskine. (gem den på en diskette) Det kan være det hjælper, nu da du har kørt en repare.

Hvis det ikke virker, så må geninstallere. Det burde kunne gøres oven på den eksisternde installation. Måske kan du nøjes med at indlæse sp1. De har det med at ryde op.
Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 15:08 #6
når jeg vælger reparer under xp installationen, så popper den frem med admin adgangskode, den indtaster jeg så ... og frem kommer den der \"DOS skærm\"
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 15:08 #7
Yeps jeg har selv prøvet det med me og xp
Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 15:09 #8
kan jeg ikke bare vælge installér .. ?
overskriver den så ikke bare den nuværende xp ??
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 15:14 #9
det kan du godt men det var jo ikke det du søgte vel og hvis du instalerer den igen så husk at formater den eller læg den ind på C drevet.
Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 15:15 #10
resten >> æhhh ... hva snakker du om ??
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 15:19 #11
spurgte du ikke om man hvordan man laved en repair af xp.og du fik svaret på hvordan man gjorde.nu spørger du så om du kan overskrive den og jeg svarer det kan du godt men hvis du aligevel ville overskrive din xp så kan du jo lige så godt lægge den ind på C drevet.
Avatar billede gatekeeper2k Nybegynder
21. december 2001 - 15:25 #12
resten >> nej nej nej ... jeg har nok udtrykt mig forkert .. *undskylder* det jeg mente var som jeg oxo har skrevet tidligere  at den bare kom frem med en DOS skærm, men commandoprompt ...

men nu gør jeg noget helt 3\'e .. nemlig at slukke computeren ... :P ..*G*

jeg piller bare drev D fra fysisk, og installerer xp på alm vis, og så må jeg så overføre alle mine ting fra drev D når jeg engang har fået installeret xp

og NEJ jeg er ikke nogen newbie ... det er bare fordi jeg håbede på ikke at skulle geninstallere. det er ikk engang min egen comp, jeg tænkte bare at der måske var noget hjælp at hente her.

normalt gider jeg ikk at spilde tid på at reparere mit OS, mener at det er meget bedre at geninstallere ...
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 15:29 #13
Jammen så godfornøjelse :))