Avatar billede randome Nybegynder
21. december 2001 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke VHS bånd er gode??

Hej

Jeg har lige købt en ny video (V8000), og skal derfor have de bedste bånd til maskinen. Er der nogle der har noget erfaring på dette punkt.

Hvor og hvilke bånd skal jeg købe??

Avatar billede randome Nybegynder
21. december 2001 - 14:11 #1
Er der evt. nogle der ved hvor båndet Sony V Excellence 240 kan købes - Helst i Århus??
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2001 - 14:33 #2
Køber du HQ bånd, er du garderet(helst i crom kvalitet)HQ=høj kvalitet.
Avatar billede randome Nybegynder
21. december 2001 - 16:17 #3
Ok, men der må være forskel på selv crombånd, det jeg gerne vil vide er simpelthen hvilket bånd der er bedst til en B&O video maskine, - som er den nye V8000!
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2001 - 18:14 #4
Selvfølgelig er der forskel; men det afhænger af, hvordan maskinen er opjusteret fra fabrikken, der er ikke to maskiner, der er ens. Du skal prøve dig lidt frem, køb et par forskellige mærkevarebånd, så er du godt på vej.
Avatar billede Beach Mester
21. december 2001 - 22:58 #5
Vil som peet49 skriver anbefale dig at smutte ud og købe 4-5 forskellige kvalitetsbånd og optage et DR prøvebillede ca. 5 minutter inde på hvert bånd.
Derefter afspiller du båndene igen fra en ende af, og ser hvor tydeligt de forskellige bånd er.
Som du kan se på dette simple prøvebillede:
http://www.dr.dk/omdr/teknik.htm
Så skal du se efter om farverne overlapper, om de står rent, om de lådrette streger står klart og tydeligt helt venstre og højre osv osv osv...

Det bånd der er bedst skal du jo så bare holde dig til.
Det bånd du efterlyser fra Sony ved jeg faktisk ikke om man kan få mere:-( Det var også mit favorit bånd ind til jeg ikke længere kunne få fingerne i det (i Roskilde).

//Beach