Avatar billede djxstayzi Nybegynder
21. december 2001 - 12:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Compaq 5240

Hejsa.... Jeg har et problem med en Skodpaq....
Jeg har lige skilt den af og nu kan jeg ikke huske hvor dan strøm kablerne fra PSU til Bundkort til sætte....
Avatar billede ncp Nybegynder
21. december 2001 - 13:11 #1
Er der sådan to halvflade stik så man ikke kan se hvilekn der skal øverst eller nederst ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 13:24 #2
de to sorte ledninger på hvert af de 2 stik skal sidde ind mod midten, de røde og en orange sidder yderst.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 13:25 #3
de 2 tappe på stikkene vender samme vej, så du skulle ikke kunne vende dem forkert.
Avatar billede djxstayzi Nybegynder
21. december 2001 - 13:26 #4
Men der er 3 kabler til bundkortet... P1 P2 P3
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 13:47 #5
det er i hvert fald den normale måde for AT mobo.
Avatar billede ncp Nybegynder
21. december 2001 - 13:58 #6
3... er du sikker på alle tre kommer fra strømforsynungen ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 15:12 #7
det normale for AT PSu er 2 kabelbundter med 1 fladt stik hvorpå der sidder en tap.

på det ene stik sidder der 3 røde, 1 hvidt og 2 sorte
på det andet sidder 2 sorte 1 blå 1 gul 1 rød og 1 orange -alle andre er til harddiske, CD-drev m. fl. og de består af farverne 1 rød 2 sorte og 1 gul

hvorfor bruger jeg dog min tid på det!!!

men sådan er det altså, compaq har altid været mærkelige, de må ha\' nogen helvedes gode marketingsfolk der må ku\' sælge køleskabe på nordpolen.
Avatar billede ncp Nybegynder
21. december 2001 - 15:15 #8
retaxes >> true!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 15:57 #9
jada, jeg har lige siddet og gloet i en slagtet AT-spille
Avatar billede djxstayzi Nybegynder
21. december 2001 - 17:20 #10
Der Kommer 3 stik fra strømforsygningen til mobo... Stikkende Hedder P1 P2 P3...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 17:28 #11
kan ikke hjælpe dig, god jul
Avatar billede zenze Nybegynder
21. december 2001 - 19:48 #12
Har sådan en maskine stående lige ved siden af mig, men jeg orker ikke at skru på den lige nu, for jeg er lige kommet fra julefrokost. Hvis du kan vente, så lad os vende tilbage til det i morgen over middag.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. december 2001 - 23:06 #13
Uden at have været inde i \'dyret\', så kan det tænkes at det ene stik forsyner højtalerne med strøm, men vi får se!
Avatar billede zenze Nybegynder
29. december 2001 - 11:39 #14
- Undskyld DJXTAYZI, der gik lige en uge, men jeg har simpelhen ikke haft tid før. De tre stik skal sættes i sådan her (bagpladen er til venstre - bunden nederst):

3 x RØD GRØN 2 x SORT | 2 x SORT BLÅ LILLA GRÅ
- låsetappen skal ned mod bunden!

1 cm til højre (mod front):
4 x RØD 3 x SORT (de to første røde sidder i samme hul!)
- låsetappen igen mod bund!
Avatar billede zenze Nybegynder
05. januar 2002 - 10:10 #15
- Hva\' med at få lukket, hvis du har fået et svar, der kan bruges?
Avatar billede zenze Nybegynder
16. juni 2002 - 20:50 #16
Takker for point.
Det var ellers en tidshorisont, der ville noget!