Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
21. december 2001 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

spil i windows2000

Er det muligt at få et windows 95/98 spil til at virke under windows2000. Jeg har lige prøvet at installere red alert, men den stopper når instalations programmet er indlæst og siger at det er et windows95 spil.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. december 2001 - 11:28 #1
Det kan godt blive svært, hvis spillet selv tester for styresystem...

Har du installeret alle servicepacks (begge 2) og andre compatibility-updates?
Avatar billede bergeren Nybegynder
21. december 2001 - 11:34 #2
Der er lige kommet SP3

På W2K cd\'en under support er der et program der hedder noget ligende Combiapp.exe. Med den kan du overbevise dit program om at det er en Win95/98/me \'puter du har.
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. december 2001 - 11:34 #3
Pga. af dine omtalte probs. har jeg installeret en dualboot med 98 og 2k. 98 bliver kun brugt til spil, da 2k ind imellem har lidt problemer, som du selv har opdaget:-(

Hvis du skal lave en dualboot, bliver du desværre nødt til at starte med en blank maskine, da 98 SKAL installeres først...

Men en løsning ville måske være at finde en 98 emulator til din 2k - ved ikke om den findes, men det er vel værd at bruge tid på at lede...

/J
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
21. december 2001 - 11:35 #4
ja, men jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe.
Avatar billede snowball Novice
21. december 2001 - 11:36 #5
thomasledet: Der er ingen grund til at installere begge SP\'s da SP\'s er cumulative ! :)

Men SP2 og de Compatibility updates man kan hente på http://windowsupdate.microsoft.com er en ret go\' ting når man vil spille i Win2k :)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
21. december 2001 - 11:38 #6
bergeren: Hvor ved du det fra !? Der står intet om den på MS\'s side !? ;)

Snowball
Avatar billede wilhelm_tell Nybegynder
21. december 2001 - 11:45 #7
bergeren, der er ikke noget der hedder Combiapp.exe på min win2k cd.
Avatar billede oniel Nybegynder
21. december 2001 - 12:40 #8
Jeg har lignende problemer på en Win XP (DK).

Spillet vil ikke afvikles selv om jeg ber\' maskinen om at afvikle prg som Win95.

Jeg er nu kommet til den overbevisning at min hr. søn må \"nøjes med\" røde aldert 2.

Jeg tror med andre ord ikke det vil lykkes for dig at få RA til at køre på en Win2000.
Avatar billede double-g Juniormester
21. december 2001 - 12:46 #9

Programmer hedder heller ikke combiapp.exe, men derimod apcompat.exe

http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2826&Segment=2

Avatar billede bergeren Nybegynder
22. december 2001 - 06:45 #10
double-g har ret. Jge kunne bare ikke huske fil navnet
Avatar billede snowball Novice
22. december 2001 - 10:29 #11
bergeren: Jeg vil stadig gerne vide hvor du har det med SP3 fra !? ;)

Snowball