Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
10. april 2000 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.load ny flash mens gl. vises

Er det muligt at lave det sådan at mens ens besøgende ser en intro til sin side, så loader den næste flash sekvens imens (eks. En menu som skal bruges på næste side)
Avatar billede stoons Nybegynder
10. april 2000 - 17:06 #1
hmmm... det tror jeg ikke, altså hvis du mener en ny url når du skriver "En menu som skal bruges på næste side)

Det vil faktisk også interresere mig....
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
11. april 2000 - 22:41 #2
sådan fungerer min side (eller sådan skal den virke)
index side: viser en lille intro (13kb) men den vises skal en menu som skal bruges på næste side loades, da modemet jo ikke bruges til noget når en flash køres.
Avatar billede nuggaprinz Nybegynder
12. april 2000 - 00:34 #3
Jeg ved ikke om det virker for jeg har ikkke prøvet det men jeg tror det virker
lav et usynligt movieclip med to frames i så det looper og i den første frame inde i movieclippet under actions skal du bruge
if (totalframesis loadet)
load movie "din fil.swf"
så ligger den i personens, der er inde på siden, temporary internet files og derfor skal den ikke loades når man så skal bruge den i det nye dokument, eller hvis man skal skifte det ud inde i det gamle dokument
Dette er kun en teori ikke prøvet men hvis det virker så skriv lige for jeg haar selv nogle planer med at bruge det i nær fremtid :)
Hope it works NuggaPrinz
Avatar billede pierre Nybegynder
12. april 2000 - 04:06 #4
Hvad med at se ind på Macromedia´s hjememside først? Der kan man i hvert tilfald finde folk der kan finde ud af det...
Surf ind på http://www.macromedia.com/support/flash/ så skuller der være noget der hedder "How to use Load Movie" under Interactivity.

stoons hvis du kendte flash ville du nok vide at man kunne det, for næsten alle hjemmeside der bruger flash, har en intro hvor en anden flashfilm loader i baggrunden. Det behøver ikke at være en intro bare en tekst der siger "loading..."

-Pierre
Avatar billede stoons Nybegynder
12. april 2000 - 09:50 #5
Pierre: Det tror jeg nu ikke på....

Det de loader det er såmænd SIG SELV  (tror jeg ihvertfald), men det lyder da godt, hvad Nuggaprinz svarer, mon ikke det virker....

No hard fellings til Pierre... Jeg håber da at JEG tager fejl....
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
23. april 2000 - 15:26 #6
Svaret på spørgsmålet findes på
almos hjemmeside, her er vist hvordan du laver en intro som afspilles indtil introsiden er færdig med at hente den næste flash film ind.

Se adr. home4.inet.tele.dk/almo

Mvh.
MrBarnes

Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
27. april 2000 - 00:49 #7
-mrbarnes

jeg har prøvet adressen, men når jeg går på skriver den, at jeg ikke har ver5 hvilket jeg faktisk har, og jeg har da naturligvis også flash installeret.
mon ikke ham almo trænger til at tjekke hans manual igen?
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
27. april 2000 - 08:58 #8
Jeg kan sagtens for adressen til at virke... mystisk...

Prøver lige igen... Den virker ikke korrekt længere...

Den nøjagtige adresse til preloader er
http://home4.inet.tele.dk/almo/tutorial/preloade/indhold.htm

Håber det hjælper.

MrBarnes

Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
04. juni 2000 - 00:20 #9
jeg fik intet til at virke som ønsket :-(