Avatar billede grillmanden Nybegynder
06. juni 1999 - 11:48 Der er 11 kommentarer

ICQ!!

Hvordan kan det være at jeg aldrig kan modtage filer over ICQ ?? når den går igang kommer send/recieve vinduet bare men der sker minus!! den starter overhovedet ikke med at modtage/sende (jeg kører med icq99 den nyeste beta eller hva'' det nu end er)
Avatar billede snowball Novice
06. juni 1999 - 12:02 #1
Hvis du sidder bag en firewall, så er det højest sandsynlig det der er galt. Jeg har selv samme problem på mit arbejde, og det kan løses ved at sætte ICQ op til at bruge firewall (preferences --> connection)
Hvilken IP osv du skal indtaste, kan du få at vide hos den IT ansvarlige el. lign.

Snowball
Avatar billede gosche Nybegynder
06. juni 1999 - 13:48 #2
Her Grillmanden.

Hvilken windows køre du med, ICQ 99a beta har nemlig store problemer med at køre i windows 98, du skal have den sidste nye version fra mirabilis hjemmeside, den virker det ved jeg, da jeg selv har haft samme froblem..
Avatar billede buiz Nybegynder
06. juni 1999 - 18:35 #3
Selvom det er rigtigt at nogle version af ICQ har problemer med Win98 kan problemet simpelthen bare skyldes at grillmandens forbindelse til internet eller til den bruger, som han vil overføre en fil til/fra, stinker.
Avatar billede gigy Nybegynder
06. juni 1999 - 20:43 #4
vis du henter på samme tid kan det være derfor det har jeg været ude for
Avatar billede thefreak Nybegynder
07. juni 1999 - 01:07 #5
Du kører ikke i invisible mode?
Det kan være grunden, det har jeg selv prøvet!
Avatar billede diddlmusen Nybegynder
07. juni 1999 - 13:51 #6
Jeg sidder selv ikke bag en firewall men på hub og router...
Efter det er blevet sat op kan jeg HELLER ikke modtage filer over ICQ, kun sende....  og det er lige meget om det er sat op som modem, eller firewall.... osvosvosv.. har prøvet ALLE opsætninger.. ICQ er godt, men.. med mange fejl!!!
KNUUUUUUS DIDDLmusen

(http://annika.dk)
Avatar billede gremlin Nybegynder
14. juni 1999 - 22:09 #7
prøv at trykke på vis øverst på skærmen.
tryk så på internet indstillinger.
derefter på forbindelse.
gå ned til der hvor der står proxy.
fjern fluebenet fra "etabler forbindelse via proxyserver"
og prøv så at modtage eller sende en fil
ICQ rules...mvh uin# 5898427
Avatar billede diddlmusen Nybegynder
14. juni 1999 - 22:18 #8
hejsa Gremlin
DET kan ikke hjælpe hos os *S*
Vi har "LAN" og al opsætning er i Routeren... Well... tror det "blot" er ICQ der har et prob med LAN

hvad udbyder har I???? Da jeg havde Get2net havde jeg HELT håbløs ICQforbindelse..
Hvad har Grillmanden???
Avatar billede gremlin Nybegynder
14. juni 1999 - 23:19 #9
ok...der er jeg lost når det LAN...hmmm
ja jeg har image og det fungerer upåklageligt...har haft cybercity det var knap så godt men det er hundrede år siden så det er nok blevet bedre....
hygge !!! :)
Avatar billede kfc Nybegynder
28. august 1999 - 22:24 #10
ICQ har desværre problemer med LAN, har selv en router og forbindelse til Image, der er ikke altis jeg kan modtage filer, men sommetidder går det helt fint igennem. Jeg har oze problemer med at skabe en Chat forbindelse til en bruger, skal som regel sende en besked emd om vi ikke skal chatte, og så bede den anden om at lave forbindelse, så går det fint igennem.
Ydermere har jeg problemer med at holde min ICQ online, jeg har dog fundet ud af at jeg skal bare have en eller anden chat kanal til og køre i baggrunden, så plejer den at holde forbindelsen. Jeg opdager bare ikke at jeg ikke er online, for det hele ser meget normalt ud, men folk kan ikke se at jeg er online, og jeg opdager det først når jeg vil sende en besked til en eller anden, så får jeg at vide at jeg ikke er forbundet til netværket........
Jeg har ændret i en masse indstillinger, og kører nu med den seneste nye beta version, og har opdateret hver gang der kommer en ny, men jeg har endnu ikke oplevet en version som har kunnet holde mig online uden at der står en browser i baggrunden på forum, og det er ligemeget om det er win98 el. 95 el. NT alt er prøvet uden held.

<<<KFC>>>
Avatar billede choker Nybegynder
08. december 2000 - 19:51 #11
Du skal være Online - og sørge for at hverken afsenderen eller modtageren sidder bag en firewall. Hvis en af jer gør må i gøre så jeres firewall accepterer ICQ - og ikke vil forhindre file transfer