Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:35 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

www.friserverplads.dk/tubesign

Hey,
nu er min KUN FOR IE side færdig.

Alt tekst er lavet ved hjælp af XML

jeg har brugt script til at sørge for at siden fylder mindre.

Der er point til den mest konstruktive kritik og bedste råd.

Den er blevet lavet på en side med 800*600 opløsning (bær over)
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:37 #1
Avatar billede sukos Juniormester
20. december 2001 - 21:40 #2
Sider med Ie 5.5, standard installation, og her blev jeg spurgt om jeg ville hente (vml) for at se siden korrekt, valgte nej og ser bare en total kedelig side!
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:42 #3
Ja det gør den ja Meget meget kedelig KUN FOR IE6 standard installation!!!

Der udover synes jeg du skulle vælge ja!!
Avatar billede bpedersen Novice
20. december 2001 - 21:44 #4
Jeg kan godt lide kasserne i hjørnet. Farverne passer godt sammen. De 2 pile der skifter mellem siderne er efter min mening for store. Jeg syntes du skulle lave siden i en table, og dermed lave siden lidt mindre. Grunden dertil er at der ikke er ret meget på din side, og derfor virker den meget tom. Et logo eller overskrift ville også være en god ide. Så syntes jeg at selve siden der kommer når du trykker på et link skal komme til højre for menuen. Det er bare min mening, håber du kan bruge den....
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 21:45 #5
Jeg venter og venter men får bare en timeout...
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:46 #6
el_barto> 8 kb , det er vist bare noget galt med friserverplads for tiden
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:49 #7
bpedersen> Ja kan jeg godt se (det med menuen) men du kan jo flytte den *GG*.

Noget andet er at dette kun er min del af siden der er en der skal lave noget flash også.
Avatar billede bpedersen Novice
20. december 2001 - 21:51 #8
Det kan jeg jo også!!!! Men vil det ikke nemt kunne komme til at se rodet ud? Måske med mere indhold vil det være OK at lade siden fylde hele skærmen
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
20. december 2001 - 21:54 #9
jeg har lige uploadet et screenShot til dem der ikke kan se siden:
http://www.friserverplads.dk/tubesign/ScreenShot.jpg
Avatar billede cdc Novice
20. december 2001 - 22:02 #10
kan ikke se en sk.., er friserverplads nede...??

/cdc
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. december 2001 - 22:42 #11
hm... et gådt råd var at du flyttede din hjemmeside fra friserverplads.dk! Den er næsten altid nede (har det samme problem selv)

Du kunne evt. lægge den over på theroom.dk eller noget iden stil (kan ikke lige huske hvad de forskellige understytter)
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
21. december 2001 - 10:16 #12
Før lavede jeg mine sider på whitehat!
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
21. december 2001 - 10:19 #13
theroom.dk er lukket for tilmeldinger
Avatar billede nhasty Nybegynder
25. december 2001 - 23:05 #14
Der opstod en fejl på siden (?)

.. firkanterne i venstre hjørne er fede! Lad dem bliver der :)

Pilene .. er de til at navigere frem og tilbage på siden?

Jeg kan ikke se nogen menu på siden, men den er da på dit screenshot. Lad også den være hvor den er.
Måske skulle du bare fjerne den gradieringseffekt på menupunkterne. Det ser lidt mærkeligt ud, og man kommer også til at forbinde menuen med de øverste firkanter der også har denne effekt.
Fjern den øverste kasse af menuen (den hvor der står \'menu\' - folk skulle gerne selv kunne se at det er en menu ;)
Du kunne evt. lave menuen med sådan nogle kasse ligesom den for oven, hvor linket står ved siden af og kasserne så får en eller anden farve når man kører musen over? Der burde i hvert fald være en eller anden mouseover effekt på linksene.

Vælg en pænere skrifttype, i hvert fald til overskrifterne (verdana, arial black ser begge ret fede ud). Hvis du har meget tekst nogle steder, skulle times new roman være god, fordi den er behagelig at læse, når man skal læse meget (det har jeg lært i skolen, men jeg ved sgu ikke om det helt passer?)

Der er ikke ret meget på siden, men det kommer vel? Ellers foreslår jeg at du fylder nederste højre hjørne med noget grafik...  måske nogle af de der firkanter oxo...

Men... firkanterne owner! ;)
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2001 - 13:16 #15
Nu har jeg lige siddet og lavet nogle ændringer på siden og den \"Menu\"-bar er til at flytte menuen med, lige nu sidder jeg og gør sådan at det hele kan flyttes (indhold vindue, menu, pile).
Der mouseover effekt på linksene men ikke på den øverste bar for at holde dem mere adskilt.

Det nederste hjørne tja......

Det var faktisk også meningen fra starten men det er en javascript-løkke der gennerer kasserne og den er lidt svær at vende om fordi alle kasserne ligger i tabeller.

Smid et svar og jeg accepterer dig og bped.
Avatar billede nhasty Nybegynder
26. december 2001 - 16:43 #16
Nå ja.. glemte at lave den som svar. Her er så et...
(=
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2001 - 17:37 #17
Hey vær lige flink at sige noget om det nye Iframe-design
Avatar billede nhasty Nybegynder
26. december 2001 - 22:40 #18
Iframe??
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
27. december 2001 - 10:40 #19
Ja i indhold
Avatar billede nhasty Nybegynder
27. december 2001 - 18:24 #20
Det ser godt ud, holder stilen fra resten af siden.
Men.. vælg en ny skrifttype! :p