Avatar billede slinky Nybegynder
20. december 2001 - 21:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ny sokkel??

hey!

En af mine venner har lige smadret soklen til hans cpu, så køleren ikke kan sidde fast. Kan man købe en anden form for køler, eller en ny sokkel??

Det er en P3 800mhz

//slinky
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2001 - 21:21 #1
Nej, han skal have nyt bundkort.
Avatar billede peet-49 Novice
20. december 2001 - 22:14 #2
ER det låseklipsene, der er beskadiget, kan han montere med noget gaffatape, er det selve soklen med benene til CPUèn, der er beskadiget, er det nyt bundkort. Køleren sidder på CPUèn, og ikke på bundkortet.
Avatar billede egadm Nybegynder
20. december 2001 - 22:19 #3
desvære du skal have et nyt processor kort da intel ikke sælger dem seperat. sorry 0:(
Avatar billede peet-49 Novice
20. december 2001 - 22:24 #4
Du kan ikke skifte en sokkel selv, det kræver specialudstyr, da bundkortet er dobbeltsidet, og mange steder har lodninger, der går på begge sider.
Avatar billede waze2001 Nybegynder
30. december 2001 - 11:50 #5
Det er mig der er vennen. Jeg limede køleren fast. Men den røg af og smadrede sådan en dims på bundkortet. Så var jeg jo nød til at købe nyt bundkort......