Avatar billede rebecca Novice
20. december 2001 - 19:53 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Er denne Pc noget værd

Er denne Pc noget værd kritik ros ønskes og hvorfor.

Kan købe den gennem mit arbejde for 8100 kr.

IBM NetVista A22p
IBM NetVista A22p er baseret på markedets nyeste teknologi med Intel Pentium 4 processer, Intel 845 chipsæt og 400 MHz Front Side Bus. Samlet er IBM NetVista A22p en kraftig hjemme pc med Rapid Access III tastatur, ScrollPoint mus, modem og højttalere. IBM NetVista A22p er smart designet og i elegant sort lakering.

Specifikationer

Model    IBM NetVista A22p
Processor / cache    Intel Pentium 4 1.8 GHz / 256kb
Hukommelse std/max                          256 MB / 1.5GB
3 DIMM - 133 MHz CL2 SDRAM
Harddisk                          40GB / 7.200 rpm
ATA-100
Drev    8X/4X/32X/8X CD-RW/DVD Combo
Kommunikation    56kbit data/fax modem
10/100 Ethernet
Parallel / Seriel / andre porte    1 / 2 / mus & tastatur
USB porte    4 (ver. 1.1)
2 foran og 2 bagpå
Lyd porte    Mikrofon, Lyd Ind/Ud
Udvidelseskort ialt/ledige    4/2 (3/4 længde)
1 AGP 4X (optaget)
3 PCI (1 optaget)
Båse ialt/ledige    5/2
2/1 3.5” ekstern adgang
1 3.5” intern (harddisk)
2/1 5.25” ekstern adgang
Lydsystem    16 bit SoundMAX
Jazz Infinity aktive højttalere (3.5 Watt)
Grafikkort    nVidia GeForce2 MX
32 MB SDRAM, 4X AGP
TV-udgang
Garanti    3 års Carry-In
Styresystem    Windows XP Home engelsk

Monitor

Med IBM NetVista A22p leveres en IBM E74 17” standard skærm i sort farve. (Ikke en fladskærm).

IBM E74    Sort CRT farve monitor
Skærm     17” med et synligt område på 15,9” (404 mm)
Godkendelser    Overholder ENERGY STAR 2000, MPR-II og TCO-95
Opløsning    1024x768 ved 85 Hz eller 1280x1024 ved 60 Hz
Dot pitch    0.27 diagonal og 0.23 horisontal
Opsætning    On Screen Display menu til opsætning

Avatar billede rebecca Novice
20. december 2001 - 19:54 #1
Har fået at vide at den koster 18000
Avatar billede moonrider Nybegynder
20. december 2001 - 19:55 #2
den er helt ok hvis man er til mærkevarer.
Avatar billede moonrider Nybegynder
20. december 2001 - 19:57 #3
dog vil jeg sige at der skulle en cd-rom drev i så man kan kopiere en cd i ny og mæ uden at skulle lægge den ini på harddisken.
Avatar billede pft Nybegynder
20. december 2001 - 20:01 #4
Max 6500kr.
Avatar billede zenze Nybegynder
20. december 2001 - 20:07 #5
- Så\'n én må du godt levere her på adressen. Får vist ikke så store julegaver i år, så den ville jeg blive rigtig glad for - med eller uden CD-ROM!
Avatar billede zhark Nybegynder
21. december 2001 - 00:18 #6
http://www.pc.ibm.com/nl/Nieuwe_IBM_NetVista_A22p.pdf
Det kan helt bestemt kun siges at være et absolut godt køb
Avatar billede zhark Nybegynder
21. december 2001 - 00:36 #7
Er det korrekt at skærm er med (også)? Man kan altid pege på nogle dele - men, samlet set (og GRUNDLÆGGENDE) her tænker jeg på CPU/Motherboard/HD/grafikkort/ram! er den godt med nu og stadig  rimelig fremtidssikret.
Avatar billede julemand Nybegynder
21. december 2001 - 08:06 #8
Nu er det nok fordi jeg ikke er til det der mærkepis MEN jeg ville ikke synes det var det værd at give mere end 7000 for den!! hvorfor købe en mærkecomputer når man kan samle en der er bedre selv for de samme penge?
Avatar billede rebecca Novice
21. december 2001 - 10:54 #9
Først pft/julemand køber i pc\'er på det sorte markede siden i kan finde dem til de priser????
For det andet er jeg ikke i tvivl om at prisen er billig, det jeg gerne ville vide var god eller dårlig kritik af selve pc\'en og dens hardware.
Mvh.Rebecca

Ps...Foruden selve pc\'en følger følgende software pakke med.....Værktøjer og software
ConfigSafe
Genskaber opsætning på et system med softwareproblemer til en tidligere funktionsdygtig tilstand. ConfigSafe gør det muligt at foretage backup af systemsopsætning og registrere ændringer ved installation af programmer eller device drivere m.v.

Norton AntiVirus (OEM version for IBM)
Beskytter PC’en mod kendte vira i dagligdagen. Programmet kan detektere og fjerne kendte vira og du kan modtage opdateringer til programmet i 3 måneder. Efter de 3 måneder skal der abboneres på opdateringer.

PC DOCTOR For Windows
Diagnostiserer almindelige problemer på alle større PC-komponenter, såsom harddisk, CD-ROM m.v.
Værktøjet gør det muligt at checke PC’ens sundhedstilstand.

ACCESS IBM
Access IBM er en nem genvej til IBM’s supportportal med modelspecifik information om den PC som brugeren sidder ved. Det er en genvej til on-line manualer på harddisken og når brugeren er forbundet til Internettet kan yderligere opdateringer, tips og anden information om PC’en hentes.

IBM Rapid Restore
Med IBM Rapid Restore værktøjet er det muligt at gemme en komplet kopi af systemsoftwaren på en skjult partition (del) på harddisken. På den skjulte partition kan brugerdata ligeledes gemmes gradvis som backupløsning. Det gør det nemt at reetablere programmer og data, hvis uheldet skulle være ude med f.eks. slettede filer.

Microsoft Windows XP Home (engelsk version)
Seneste generation af Microsoft Windows styresystem med rige muligheder for personlig opsætning til familiens forskellige medlemmer. Yderligere er der mulighed for videoredigering og beskyttelse bag Internet firewall. Microsoft Windows XP Home er et ægte 32-bit styresystem og er langt mere stabilt end tidligere versioner.

Microsoft Office XP kontorpakke (engelsk version)
Den kendte kontorpakke med bl.a. tekstbehandling, regneark og præsentationsprogram til at løse alle de mange forskellige opgaver i familien. Betegnelserne er MS Word, MS Excel og MS PowerPoint.

Avatar billede gizkor Nybegynder
21. december 2001 - 10:56 #10
det er en god computer for 8100kr.... men absolut ikke for 18000!!!!!
Avatar billede rebecca Novice
21. december 2001 - 10:58 #11
og til zhark ja der er også skærm med i tilbudet.

mvh.Rebecca
Avatar billede gizkor Nybegynder
21. december 2001 - 11:00 #12
Hardwaren er helt fin, selvom lydkortet godt kunne være lidt bedre. Hvis du kan klare dig med en Thunderbird i stedet for P4 kan du selv samle et lignende systen for 8-9000kr. Kig for eksempel på http://www.shg.dk
Avatar billede rebecca Novice
21. december 2001 - 11:12 #13
Til gizkor kunne aldrig drømme om at give 18000 for en Ibm eller andet mærkevare pc, men grunden til at den koster ca.18000 er vel også fordi det er en Ibm.

Desuden var/er det slet ikke meningen at jeg skulle have ny pc nu men dette tilbud er et engangstilbud som jeg skal have svaret på om jeg vil have inden den 15 januar 2002, derfor har jeg oprette mit spørgsmål.

Når du nu skriver at det er en god pc for 8100 men absolut ikke for 18000, hvad mener du så hvor er kritikken er det fordi det er Ibm eller er det noget hardware som kunne være bedre, det er disse ting jeg gerne vil vide.
Mvh.Rebecca
Avatar billede gizkor Nybegynder
21. december 2001 - 11:20 #14
det er et dårligt tilbud fordi du selv kan samle en tilsvarende computer for det halve af prisen. Jeg forsøgte lige at genskabe den på SHG, og nåede op på 10.200 kr incl. Sony 17\" skærm. Hvorfor betale 7000kr for at der står IBM på fronten?
Avatar billede zhark Nybegynder
21. december 2001 - 12:26 #15
Jeg synes nogle (bl.a. qizkor) vrøvler temmelig meget:
Man kan IKKE samle en tilsvarende for 8100,00 og - så er den altså (forøvrigt) heller ikke \"samlet\" eller testet og der er ikke OS eller andre prg med.
Spm. er ellers svært, men når man så f. eks. ser div. spm. fra ellers ret godt funderet \"nørder\" pøle med SAMLET SELV PC\'er i den klasse og uden de nævnte software osv. står bare tilbage at de elsker jo egentlig de problemer/udfordringer kaldes det ikke ---
Avatar billede gizkor Nybegynder
21. december 2001 - 12:32 #16
Hej Zhark. Der ser ud til vi alle sammen vrøvler! Jeg han i hvert tilfælde hverken finde hoved eller hale i dit indlæg. Hvad vil det sige at \"pøle\"???
Avatar billede rebecca Novice
21. december 2001 - 12:38 #17
Hej allesammen
ja jeg fik jo ikke rigtig nogen kritik af pc\'en udover at nogen syntes at prisen var for høj men det er jo en smags-sag om man er til det ene eller andet, jeg regner nu med at købe pc\'en ikke fordi jeg selv er til mærkevare men fordi jeg ved at tilbudet kun gives denne ene gang og at mine nuværende pc\'er godt kan trænge til at gå på pension, jeg siger derfor mange tak for svarene, håber i alle får en rigtig hyggelig jul samt et godt nytår.
Med venlig hilsen Rebecca