Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. december 2001 - 17:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dns server på en win98

Hvilken / hvor kan jeg finde en dns server (helst gratis) som kan køre på en win98sr2 maskine ??
Avatar billede meilby Nybegynder
20. december 2001 - 17:52 #1
Du kan finde et par stykker på www.download.com

jeg fandt en der var freeware der hedder DNS2Go 2.1.0.3  men der er sikkert flere.
Avatar billede meilby Nybegynder
20. december 2001 - 17:53 #2
Den jeg fandt passer til 95/98/Me/NT
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. december 2001 - 18:25 #3
mejlby -> desvære er dns2go ikke lige en specifik dns server......

Her opretter du dig som bruger på deres system, og kan så få en adresse ala mig.dns2go.com eller mig.d2g.com som så vidresendes til min private ip adresse, det tool der så kan downloades conecter automatisk til deres system og opdatere ens ip i deres system hver gang man går på nettet, det er mest beregnet til folk som får en ny ip adresse hver gang de går på nettet

Jeg har fast ip og køre i forvejen apache/php/mysql/ftp/mail/webmail på min maskine og vil nu forsøge mig med dns også.........
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. december 2001 - 18:59 #4
Du kan finde DNS-serveren på isc.org... du er nødt til at tage den som hedder bind 8 da bind 9 kun kan findes i kilde/source

Under bind 8 skal du downloade den som hedder: BIND 8.2.5 NT Binaries

Jeg ved godt der står NT, men den skulle virke fint i 98...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. december 2001 - 19:56 #5
steffen.... -> tjaaaa....... den har jeg prøvet, og får følgende medd. når jeg prøver at aktivere installe filen :
\"This user cannot acquire the privileges neccessary to install BIND. Please ensure you are logged on as a member of the administratos group.\"

Nogen ide om hvad jeg kan / skal ændre for at kunen instalere det ?
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. december 2001 - 21:23 #6
hva dælen :)... du er jo den samme som inde fra gratisdns :)

Nå men må jeg foreslå at du prøver at logge på win98 maskinen som administrator, det har ingen praktisk betydning andet end du står til at være logget på med det brugernavn

og så kan d måske være den vil?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. december 2001 - 21:40 #7
ja se nu er det jo sådant at jeg ALTID logger på med brugernavn + pass.
Dette blev oprettet på min maskine da jeg instalerede windows\'en
Så det hjælper altså ikke :-((

Og ja jeg er den samme som på gratisdns :-))
Avatar billede steffenhansen Nybegynder
20. december 2001 - 22:14 #8
Jeg mener nu at det er ligegyldigt om du skriver et andet brugernavn i windows 98, du får bare et nyt skrivebord

men hvis d ikke virker så gå ind og opret en bruger der hedder Administrator i kontrolpanelet

Men som sagt tidligere har det ikke noget praktisk betydning, og om d virker ved jeg ikke..
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. januar 2002 - 23:57 #9
desvære ingen svar der funger. så jeg lukker og opgiver p.t. idén om selv at køre en dns......