Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 16:48 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

CPU brændt af???

Hvordan reagerer compen når CPU\'en er røget?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 16:50 #1
Den reagerer ikke ;op
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 16:53 #2
Det kommer an på om det er hele cpu\'en der er brændt af!

Det kan lade sig gøre at have en halv cpu, hvor den går i koks når den skal lave store processer hvor den bruger alt sin kraft!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 16:56 #3
der kan være andet i vejen med din computer, det behøver ikke at være CPU\'en

Hvad hvad du gjort siden du tror at det er den?
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:01 #4
retaxes>>
Well, jeg har skrevet et par gange før... (men Eksperten skjuler dem eller et eller andet :-/ )

Anyway, min maskine gider ikke at boote... slut prut. PCI og AGP kort, samt drev har ingen indflydelse på det, og jeg fik det ikke til at virke ved at pille i BIOS.

Jeg har sendt bundkortet retur og fik en regning på en teknikertime og en skrivelse om at bundkortet ikke fejlede noget som tak.

Jeg kan ikke se at der er så meget andet tilbage end CPU.
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:01 #5
reraxes >> der står da ikke putteren er brændt af ? - det kan da bare være at han vil vide hvordan det ser ud... Er din putter da brændt af messy ?
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:02 #6
Hvilket Motherboard har du ? og hvilken bios ?
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:06 #7
ncp>>
Ingen fucking anelse, jeg er totalt på bar bund...

ASUS A7V133-C rev. 1.05 + Palomino 1333 Mhz

Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:10 #8
Ok, somsagt kan de cpu godt være halv død, og så først fucke når den skal til at lave flere ting (som den skal når den booter)
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:12 #9
ncp>>
Den starter fint. Den finder alle diske, kort og CPU og intet lader til at fejle noget i BIOS.
Den når til \"PCI device listing...\" og får så vist alle devices og så ikke mere. Tekstmarkøren står og blinker, det er alt. Ingen prompt, ingen reaktion, ingen ingenting.
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:14 #10
lige et lille spørgsmål da jeg selv har oplevet noget i retnigen af dette... når du booter og ser PCI-listen, er der så nogle små prikker rundt om nogle få bogstaver... F.eks kan der være en lille prik ved siden af et t eller nonget i den retning ???
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:23 #11
ncp>>
Nej, jeg har kigget grundigt efter og der har ikke været noget usædvanligt at se...

Hvad var det du var ude for da??
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:27 #12
messy> Prøv at starte med en Windows bootdisk i, for mig at se lyder det som om det er et OS problem.
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:27 #13
Det var en pc jeg havde med et motherboard fra Aopen - den stoppede samme sted - og der var sådan nogle prikker...

Har du prøvet din cpu i en anden putter ?
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:28 #14
el_barto >> Det hjælper ikke, jeg har selv oplevet noget ligende... den gider ikke at køre noget somhelst... sætter du en harddisk i med md-dos når den kun at skrive: Starting MS-DOS...
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:31 #15
el_barto>>
Joda, det ville jeg meget gerne, men HVORDAN fanden gør man det når den ikke KAN boote!?
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:32 #16
ncp>>
Nej, ikke endnu. Jeg ville lige høre om det kunne være det... Hvad var problemet med dit bundkort fra Aopen??
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 17:34 #17
Det samme som digt... kunne ikke boote, det forsvant da jeg skiftede bundkortet med dit har jo været til eftersyn...
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:41 #18
messy> Har du prøvet?
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:45 #19
el_barto>>
Nej da... kun ca. 127 gange... Har pillet alle drev ud, forsøgt bootet fra forskellige disketter, harddiske, cd\'er etc.... :-/
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:47 #20
ncp>>
Ja deet... Jeg sidder efterhånden tilbage med CPU\'en som den eneste faktor...

(Glemte at nævne det tidligere, men jeg har en 400 W strømforsyning, så problemet skulle heller ikke ligge der)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:53 #21
messy> Det kunne du jo bare have sagt fra starten :)

Lån en CPU af en kammerat og prøv med den istedet.
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 17:57 #22
el_barto>>
Will do... Bryder mig ikke om at pille ved CPU\'er tho...
Avatar billede ncp Nybegynder
20. december 2001 - 18:11 #23
Har der da været problemer med din strømforsyning ?
Avatar billede messy Nybegynder
20. december 2001 - 19:48 #24
ncp>>
Jeg havde en 230 W før. Der anbefales en 300 W til Palomino... Ville lige komme nogle tåbelige spørgsmål i forekøbet.
Avatar billede shamanic Nybegynder
21. december 2001 - 19:07 #25
De eneste gange jeg kun er kommet til PCI device listing, er fordi at jeg havde overclokket min processor, og så at den ikke fik spænding nok(Vcore).
Når din computer starter op står der så hvor hurtigt din processor kører?, den kan jo stå forkert, ham teknikeren har jo nok haft en anden processor med en anden hastighed i.
Avatar billede messy Nybegynder
26. december 2001 - 16:18 #26
shamanic>>
Den står til 1000 Mhz. Jeg kan sætte en CPU clock multiplier eller CPU frequency... Hvilken af dem??
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. december 2001 - 22:21 #27
hmm. din multiplier skal stå på 10 og din fsb 133.
Din ram skal nok stå på Host Clk. medmindre det er en 1333(200) processor.
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. december 2001 - 22:30 #28
1330(266) processor
cpu clock multiplier =10
cpu frequency =133 el. 1330 (ved ikke om det er fsb eller cpu hastighed den beder om)
tror nok det er såen.
Ret mig hvis det er forkert