Avatar billede kimc Nybegynder
09. april 2000 - 23:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.ai -> 3D Studio Max

Jeg ligger og kæmper med at importere Adobe illustrator filer (.ai) til 3D S. Max.
UANSET hvad jeg gør får jeg aldtid en fejl om at .ai-filen er "invalid type" ell. "invalid format"
- HVAD dælen gør jeg forkert...? og ikke mindst hvordan dælen løser man problemet...?

BonusSpørgsmål: kan man exportere elementer som openGL umiddelbart fra 3D max???
Avatar billede roslev Nybegynder
10. april 2000 - 00:19 #1
Save as, vælg illustrator>> vælg "compatibility" 4.0, og brug så "import" i Max.
Hvis det ikke virker, så skriv hvilke versioner af programmerne du bruger, så kan vi måske ske bedre hjælpe!
Avatar billede kimc Nybegynder
10. april 2000 - 07:55 #2
Jeg har prøvet at gemme i comp.: 1.0, 2.0 & 7.0 - men ikke i 4.0... Ingen af de formater kunne den umiddelbart læse...
Avatar billede roslev Nybegynder
10. april 2000 - 15:15 #3
Prøv med 4.0, det virker med AI8.0 og 3DSMAX 3.0/3.1
Avatar billede kimc Nybegynder
10. april 2000 - 16:49 #4
niks. det virker stadig ikke. Ikke med ai 4.0 og 3dsmax 3.0. Den skriver stadig "invalid file" & "inproper file format".
Kan det have noget med farve indstillingerne (cmyk vs. rgb) at gøre...?
Avatar billede roslev Nybegynder
13. maj 2000 - 00:55 #5
Prøv at lave en meget simpel sort stregtegning og gem med compatibilty 4.0 - hvis det ikke virker kan jeg kun foreslå at opgradere til Max 3.1!
Avatar billede kimc Nybegynder
13. maj 2000 - 13:11 #6
Jeg prøver med en simpel streg.
- kunne du evt. klare konverteringen fra .ai, hvis jeg sender dig .ai-filen??
Avatar billede roslev Nybegynder
13. maj 2000 - 18:56 #7
Ja, prøv at sende den til admin@inspire.dk - Jeg regner med at kunne komme til en maskine med Max 3.1 imorgen.
Avatar billede roslev Nybegynder
13. juni 2000 - 01:47 #8
...så gik endnu en måned :-) Hva' sker der?
Avatar billede kimc Nybegynder
07. august 2000 - 14:35 #9
...problemet løste sig selv.
- roslev tak for \'kampen\'