Avatar billede brujo Nybegynder
20. december 2001 - 14:38 Der er 5 kommentarer

Wake on LAN

Er der nogen der har erfaring med Wake on LAN?
Jeg skal bruge noget software, helst freeware,
der kan starte og lukke en pc via lan.

Jeg søger også en util der kan starte en standalone pc på et bestemt tidspunkt.
Avatar billede tgm Nybegynder
20. december 2001 - 14:40 #1
1. WOL, skide irreterende. Pc\'eren kan finde på at starte når der sendes broadcasts

2. Wake up i bios (det har de fleste Bios idag)

TGM
Avatar billede moebius Nybegynder
20. december 2001 - 14:42 #2
Du kan \"wake\" en comp med windows, hvis wake on LAN er slået til. Den skal jo bare have en forespørgelse fra netværket, så vågner den!

Med Microsoft Windows 2000 Resource Kit følger et lille program som kan slukke for en computer via netværk!

I de fleste BIOSer kan man sætte den til at vågne på et bestemt tidspunkt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. december 2001 - 14:43 #3
Det gøres ikke med software - en slukket PC kan jo i sagens natur ikke afvikle et program ;)

Du skal have et netkort med WOL.

NanoQ
Avatar billede moebius Nybegynder
20. december 2001 - 14:44 #4
Der skal selvfølgelig være et lile kabel mellem netkort og bundkort for at WOL virker!
Avatar billede hub Nybegynder
20. december 2001 - 16:47 #5
Kig på www.spettel.de
Han har lidt freeware, samt et par gode forklaringer..