Avatar billede mf1616 Nybegynder
20. december 2001 - 14:02 Der er 4 kommentarer

Test af J2EE

Jeg leder efter en metode hvorpå man kan test sin kode i J2EE. Da de ting man udvikler ofte er afhængige af de omgivelser som J2EE serveren stiller tilrådighed, kan man umiddelbart ikke bruge JUnit (den plejer jeg at anvende). Jeg har kigget lidt på Cactus (http://jakarta.apache.org/cactus/) men har ikke kunne få den til at fungere under JBoss (som jeg anvender som J2EE Server). Nogle der har andre alternativer? eller nogen som har bedre dokumentation end den der er at finde om Cactus?
Avatar billede mf1616 Nybegynder
20. december 2001 - 14:06 #1
Det skal nævnes at testen skal køres i containeren, da jeg vil være sikker på at koden også \"består\" testen inden i den valgte conatiner (J2EE-server)
Avatar billede thomaz Nybegynder
20. december 2001 - 14:38 #2
Du har ganske ret at tit og ofte er man afhængig af de omgivelser J2EE serveren stiller til rådighed. F.eks når man deplyoer i Sun\'s Server er man Total afhængig af at ens referencer er sat korrekt op. Leger Du kan f.eks prøve kræfter med Borlands udviklings værktøj til J2EE. Når man har lave sin kode ved hjælp af værktøjet SKAL man ikke deploye ligesom Suns J2EE server. Det virker pr. definition, fordi man har brugt Borlands indbyggede miljø værktøj. Borlands værktøj er Svært at sætte sig ind i. Men når du fundet ud af værktøjet er det en STOR gevinst. WebLogic J2EE serrvren skulle vist også være god, da den har et indbygget deploy værktøj der er meget bruger venligt.

JBOSS er en ok server, men jeg synes at der er træls at man skrive sine egne XML filer
Avatar billede thomaz Nybegynder
20. december 2001 - 16:33 #3
Har gså et andet forslag. Forte Enterprise ver 3.0. Skulle være suveræn til udvikling at EJB.
url:

http://www.sun.com/forte/ffj/buy.html

Avatar billede mf1616 Nybegynder
21. december 2001 - 10:52 #4
Det jeg søger er en måde hvorpå man kan teste funktionaliteten af den udviklede kode. Lidt efter de principper de anviser på http://www.extremeprogramming.org. Derved kan udviklere fx refactor kode, uden at skulle bekymre sig om ændringerne vil påvirke den samlede applikation. Denne ville være tilfældet, hvis pakken/klassen/modulet stadig kan bestå testen. Løsningen skal være gratis, som fx Cactus. Cactus virker som det jeg søger, men jeg har problemer med at få testen op og køre(via ant)