Avatar billede oledahl Nybegynder
20. december 2001 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

User Must Change Password At Next Logon - problemer

Jeg har oprettet et stort antal brugere i win2000 ved hjælp af en batchfil. De er alle oprettet med det samme password.
Problemet er at jeg ikke kan finde en kommando som kan sætte X i \"User Must Change Password At Next Logon\" boksen.
Er der nogen som kender den?
Hvorfor kan man heller ikke markere flere brugere i Win2000 og derefter ændre i deres accounts (F.eks. sætte X i \"User Must Change Password At Next Logon\").
Det kan man da i NT4.
Avatar billede snowball Novice
20. december 2001 - 13:44 #1
Hvordan har du lavet den batch fil du bruger nu !?

Se evt. http://www.admwin.com/umanu_ab.htm

Snowball
Avatar billede oledahl Nybegynder
20. december 2001 - 14:00 #2
Importeret navne i Excel, derefter flettet til et worddokument som indeholder kommandoerne til batchfilen.
Når man allerede har oprettet dette worddokument kan man oprette hundredevis af brugere i løbet af et nanosekund.
Det eneste der driller er den med \"User Must Change Password At Next Logon\".
Jeg kigger lige lidt på den link du sendte - det ser interessant ud
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2001 - 14:55 #3
Under Egenskaber/konto for hver enkelt bruger kan du sætte parameteren  \"User Must Change Password At Next Logon\".

Nu ved jeg ikke hvordan din batch køre, men du kan oprette en standard bruger med de instillinger du ønsker, herunder at af der skal skiftes pass ved næste logon. Denne bruger kan du så kopiere via batchen som du har gjort tidligere.

Håber det er til lidt hjælp 8) Jeg har ikke kunne finde en commando der kan sætte paramereren i en batch.

/Diggs
Avatar billede oledahl Nybegynder
20. december 2001 - 15:10 #4
Ja, men hvis jeg så bare kunne markere alle brugerne på samme tid, og så sætte parametren der.
Avatar billede svein Nybegynder
20. december 2001 - 15:13 #5
Hej, du kan bruge min automatiske brugeroprettelse hvor der findes værktøjet cusrmgr.exe. Den kan godt sætte at brugere skal ændre password ved første logon!

http://www.svein.dk/Windows2000/Administration/Oprettelse_af_brugere_pr_commandolinie.htm

Jeg ved heller ikke hvorfor der ikke er mulighed for at vælge Egenskaber for flere brugere!?
Avatar billede oledahl Nybegynder
21. december 2001 - 12:01 #6
Ja, det virker
Cusmgr -u OLE +s MustChangePassword

Mange tak og god jul
Avatar billede svein Nybegynder
21. december 2001 - 12:19 #7
God jul til dig også!